Segrarna i KWPN

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hoppsann
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 1 856

hoppsann

Trådstartare
Hingstkårningen i KWPN resulterade i dressyr
Champion Zagreb (Rousseau - Jazz - Belisar)
Ferosonen Rosseau har gått till ägarna i Amerika 07 och det var ju kul att han fick kröna livet i Europa med en så fin hingst.
Blue Hors köpte honom för 430 000 euro, så vi får kanske se honom i vår avel framöver?
reservchampion Zhivago (Krack C- Jazz-Ulft)
På dressyrsidan så har stämpelhingstarna Jazz och Ferro färgat årets kårning. De finns som fäder, mor och farfäder.

Hoppningen sållade ut
Champion Zürich (Berlin-Concorde-Armstrong) och
reservchampion Zegna (Chin Chin-Ircolando-Notaris)

Gemensamt för alla är att de kommer ur stofamiljer som har presterat i sporten.

Berlin var årets positiva nykomling med många trevliga avkommor.

Återkommer med detaljer när jag får tid, och om någon har lust! ;)
mvh

Sv: Segrarna i KWPN

Du var snabbare än jag! :) Jag var också in och kollade på KWPN´s sida angående vinnarna. Däremot undrar jag var man hittar resultaten och bedömningarna för de olika hingstarna.Publicerar de inte det liksom ASVH gör?

Om det är den Berlin jag tror att det är så tippar jag på att han heter Berlin som sportnamn. Därför att alla Schröders hästar heter städer. För om jag inte missminner mig så är de sponsrade av ett rese(eller var det ett flyg?)bolag... :idea:

Vet ngn vad det kan kosta att använda honom?

hittade det själv ;) 2500 euro. fryst.

fiiin hingst! :love:

Om det är den Berlin jag tror att det är så tippar jag på att han heter Berlin som sportnamn. Därför att alla Schröders hästar heter städer. För om jag inte missminner mig så är de sponsrade av ett rese(eller var det ett flyg?)bolag... :idea:

Vet ngn vad det kan kosta att använda honom?

Men det borde väl inte vara sportnamnet som är med i avelssammanhang? Då blir det ju verkligen förvirrat...

Vet du om det går att betäcka med Zurich? Vem man vänder sig till? Såg honom på plats och tyckte att han var väldigt fin! Berlin vore ju också fantastiskt att få dräktigt med. Jag känner mig bara så osäker på om det är lönt att försöka med dessa utländska hingstar. Provade två säsonger med Quidams Rubin på två olika ston, ingen blev dräktig. Jag fick semin som inte var ngt vidare, två skick slapp jag tom betala frakten för pga att seminen var så dålig. Men vad hjälper det när det är dräktigt jag vill ha..Jag tycker det talas alldeles för lite om seminens kvalite´när vi pratar hingstar.
Hingstkårningen i KWPN resulterade i dressyr
Champion Zagreb (Rousseau - Jazz - Belisar)
Ferosonen Rosseau har gått till ägarna i Amerika 07 och det var ju kul att han fick kröna livet i Europa med en så fin hingst.
Blue Hors köpte honom för 430 000 euro, så vi får kanske se honom i vår avel framöver?
reservchampion Zhivago (Krack C- Jazz-Ulft)
På dressyrsidan så har stämpelhingstarna Jazz och Ferro färgat årets kårning. De finns som fäder, mor och farfäder.

Hoppningen sållade ut
Champion Zürich (Berlin-Concorde-Armstrong) och
reservchampion Zegna (Chin Chin-Ircolando-Notaris)

Gemensamt för alla är att de kommer ur stofamiljer som har presterat i sporten.

Berlin var årets positiva nykomling med många trevliga avkommor.

Återkommer med detaljer när jag får tid, och om någon har lust! ;)
mvh

visst blir det förvirrat... men å andra sidan vet jag inte om jag skulle förstå vem Caspar var om de inte nämnde honom som Berlin ;)

Aj ,Aj. Jag tog inga bilder..

Men oj vad fin han är !
MVH

Aha!! Har någon möjligtvis länk till hemsida el dylikt? Synd att han är skimmel!!:devil: Berlin alltså...

om du får napp, furioso, kan inte du snälla PM:a mig då?? :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka