Se om hon är parad?

T

tottenham

Kan man på något sätt se om tiken är parad? Alltså - det var lite mörkt ikväll när hon och hanhunden (planerad parning) "umgicks" *harklar mig*.

Något speciellt man ska tänka på när man parar, alltså inte att välja hane och så utan mera just när de ska till och så.:angel:

Sv: Se om hon är parad?

Varför i hela friden gör man en planerad parning i mörker utom synhåll?

Tiken är sannolikt inte parad eftersom det ska vara en hängning om det ska vara ordentligt gjort.

Ta hjälp av en erfaren uppfödare så slipper du riskera skador på tiken och hanen. Det är betydligt bättre än att exprimentera själv första gången - även om du får instruktioner.

Jadu - parningen var planerad men inte just igårkväll, det var alltså en olyckshändelse att de kom ihop på kvällen.

Nu är de dock parade, på dagen i ljuset, så du kan sova lugnt. Ta tre djupa andetag o slappna av så ska det säkert gå bra:D

Jösses, inte ligger jag sömnlös över andras förehavanden. Jag har bara väldigt svårt att förstå varför man ställer till med en parning i mörker, utom synhåll. Svaret var alltså att det var en (nästan)tjuvparning - fast mellan planerade hundar.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 331
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 908
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 863
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama