Ingenting behöver vara konst. Nu pratade jag om konstverk vilket är konst.Skulpturer behöver inte vara konst, nej. De kan lika gärna vara design.
Skapa en ny tråd om du vill diskutera vad som är konst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingenting behöver vara konst. Nu pratade jag om konstverk vilket är konst.Skulpturer behöver inte vara konst, nej. De kan lika gärna vara design.
Jag gillade tråden fram tills dess den sjanghajades.Om du ogillar tråden behöver du inte följa den.
”Vad folk vill ha” och ” Vanliga människor”Är det en otäck utveckling av demokratin att man har konst folk faktiskt vill ha? Det oroväckande är när konstnärer kan sätta upp massa konstverk som ingen vanlig människa vill ha där.
Jag gillade tråden fram tills dess den sjanghajades.
Du verkar dock ha noll koll på vad konst är, så du behöver en förklaring för att kunna fortsätta diskutera.Ingenting behöver vara konst. Nu pratade jag om konstverk vilket är konst.
Skapa en ny tråd om du vill diskutera vad som är konst.
”Vad folk vill ha” och ” Vanliga människor”
Du verkar dock ha noll koll på vad konst är, så du behöver en förklaring för att kunna fortsätta diskutera.
Jag är konstnär och har studerat konst på universitetet i fem år och har ett stort intresse för konstteori. Jag har koll på vad konst är.Du verkar ha noll koll på vad konst är och framförallt verkar du ha noll koll på hur den påverkar.
Du har hakat upp dig på mens och kukar - hur vanligt är det?
Apropå ämnet dök den här fantastiskt inspirerande skulpturen just upp i mitt flöde. Undrar om den skulle duga åt konstcensorerna i SD?
Visa bifogad fil 36574
Jag är konstnär och har studerat konst på universitetet i fem år och har ett stort intresse för konstteori. Jag har koll på vad konst är.
Om man vill ha in en viss färg i en stadsbild så målar man väl ett hus i den färgen eller nåt. Konst funkar inte så. Det är som att säga att om vi kan bevisa att vissa ord har en viss effekt, så vet vi också att en roman där de orden ingår kommer ha den effekten. Eller att vi skulle kunna bevisa vilken effekt ett visst musikstycke har genom att studera vad olika toner får för effekt.Exempelvis kan man hänvisa till forskning om färger för att föra in en eller flera specifika färger i stadsbilden med hjälp av ett konstverk.
Syftet med konst är inte nödvändigtvis att förbättra människors liv. Du tänker på läkare, tror jag? Det är ett annat yrke.Det är inget mot dig personligen utan utbildningen du läst. Rimligtvis borde man där lära sig hur man kan förbättrar människors liv med hjälp av konst. Att folk som har läst konst i fem år utan att där ha fått ta del av sådan forskning är chockerande faktiskt. Men det bekräftar min fördom att konstutbildningarna mest är flum.
Det finns massor av skulpturer som inte har verkshöjd nog att vara konst, ja. Visste du inte det?Skulpturer inte konst?
Ha ha
Sluta trolla.
Också jättehäftig!
Du är ute på hal is när du avfärdar alla konstutbildningar som flum utan att ha någon insikt i hur pedagogiken på dessa fungerar.Det är inget mot dig personligen utan utbildningen du läst. Rimligtvis borde man där lära sig hur man kan förbättrar människors liv med hjälp av konst. Att folk som har läst konst i fem år utan att där ha fått ta del av sådan forskning är chockerande faktiskt. Men det bekräftar min fördom att konstutbildningarna mest är flum.