SD Design's träns

Waco

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av kvalitet på SD Design's träns? Prislappen säger ju att det inte är döbert eller OS kvalitet men det kan ju vara prisvärt ändå. Har tyvärr inte hittat något i närheten av Helsingborg att klämma på. Är intresserad av modellen Bellini då jag letar ett brunt, rundsytt träns som helst har alla spännen i nacken. Tyvärr är döbert och OS över budget (vilket annars är favoriterna).

Har ett kandar från dem. Har använt det en gång så har inte jättestor erfarenhet men tycker helt klart att det är ett prisvärt alternativ.

Det är rundsytt och jag tycker det känns helt okej! Lite stelt i vissa delar, framförallt tyglarna, men hoppas det blir bättre med mer användning.

Jag har tittat på Da Vinci men inte sett live, vill ha det till min unghäst som också ska ha brunt, en bekant till mig har en annan modell från dem som jag säkert kan få klämma på, hon är jättenöjd! Hon tyckte det var riktigt mjukt från början.

Vet inte, men har beställt ett Bellini och ett delux, båda rundsydda, så dom kommer nog om några dagar. Dock svarta....

Jag har däremot haft en lös nospad från dom som tillhör tränset som man kan byta paddning på. Jag chansade och beställde en sån pad till ett ps träns jag hade där man kunde byta paddning. Och SD paddning var MKT mjukare och finare i lädret än Ps tränset.

Vet inte, men har beställt ett Bellini och ett delux, båda rundsydda, så dom kommer nog om några dagar. Dock svarta....

Jag har däremot haft en lös nospad från dom som tillhör tränset som man kan byta paddning på. Jag chansade och beställde en sån pad till ett ps träns jag hade där man kunde byta paddning. Och SD paddning var MKT mjukare och finare i lädret än Ps tränset.

Jag skulle LÄTT kunna tänka mig bara en sån nosgrimma som man kan byta på, om det fanns rundsydd. Så himla ballt ju, att kunna matcha paddningen till lindorna/kläderna.

Jag skulle LÄTT kunna tänka mig bara en sån nosgrimma som man kan byta på, om det fanns rundsydd. Så himla ballt ju, att kunna matcha paddningen till lindorna/kläderna.

Samma här, jag sålde nosgrimman pga att den inte var rundsydd, men det var lätt och smidigt att byta paddning!

Fick ena tränset idag, avbokade faktiskt det andra. Jättefint var det, lädret känns trevligt. Nosgrimman mjuk Mjuk nackpad.

17813834_10154496238613181_864249393_n_58e64801ddf2b324e0feae7c.jpg

Jättefint!
Hur är de i stl? Funderar på ett till min, och han är mellan cob och full (full i grimmor, cob i träns, standard horse i Micklem).

Jag har fått kapa av remmen på nosgrimman, men annars var resten perfekt i storlek. Min har haft standardhorse i micklem.

Nu är det mer använt och vi är supernöjda. Mycket mjukt o trevligt läder och snyggt är det och inte alls klumpigt i nacken som många rundsydda träns är.

Jag har fått kapa av remmen på nosgrimman, men annars var resten perfekt i storlek. Min har haft standardhorse i micklem.

Nu är det mer använt och vi är supernöjda. Mycket mjukt o trevligt läder och snyggt är det och inte alls klumpigt i nacken som många rundsydda träns är.
Vad härligt att du är nöjd!
Vilken storlek har du?
Och vilken modell? Det är verkligen jättefint på din häst!

De Lux :) storlek full.
Då ska nog jag oxå köra på full. Har cob i hans nuvarande, men käkremmen är väldigt tajt.

En fråga till till er som har vanligt kandar (ej rundsytt), går det att plocka bort ett sidostycke så det blir ett vanligt träns? (jag använder inte aachenremmen och hade velat ha utan den lilla flärpen på nosgrimman).

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 161
Utrustning Jag letar efter ett nytt träns till min häst. Mina önskemål är följande: • Rundsytt, helst med spännen i nacken • Svart med...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka