Scrolltrött

Sv: Scrolltrött

Håller med dig i frågan. Är också less på att folk inte kan respektera dom som inte vill se alla bilder igen. Eller dom, som jag som sitter på MODEM. Tar äckligt länge att ladda de bilderna som är nya.. Har dock sett att alla bilder blivit till lagom stora thumbs. STORT :bow: till detta. Underlättar mycket!

På tal om scroll.. Så saknar jag alternativet att visa alla inlägg i en tråd samtidigt.. För då hinner jag börja läsa uppifrån samtidigt som inlägger längre ner laddar. Jobbigt med så få inlägg per sida..
Jag vill scrolla mer!

Men jag kollar ju gärna i bildtrådar på alla vackra bilder och då vill jag kunna se bilden ordentligt på en gång. 600 x 400 är ändå inte jättestort utan en mer lagom storlek tycker jag.

Och jag vill titta ordentligt på många bilder därav min milda irritation.

Men ursäkta, du måste ändå vara undantaget som bekräftar regeln? Hur svårt kan det vara att klicka på de bilder du vill närstudera?
Nu har Gunnar gjort en kanonbra lösning på något som många tycker varit ett irriterande problem, där man fortfarande har möjlighet att se bilden i dess originalstorlek - vad är det då för jävla gnäll rent ut sagt? :mad:

Ursäkta men jag trodde att man fick säga vad man tyckte här? Jag måste väl ändå få ha en åsikt eller är det så jävla fel att ha det?

Jodå, här på forumet är det åsikter som ska vädras, men i sammanhanget känns din åsikt mest som gnäll. Jag kan förstå att Gunnar kan känna sig lite uppgiven ibland.

kl.

Tycker lite som Safira att det kan vara jobbigt att behöva klicka på alla bilder i tråden ibland (även om lösning är superbra, mycket bättre än förr! :)). Skulle man inte kunna ha en liten knapp högst upp i tråden, typ "visa alla bilder i tråden(eller på sidan) i originalstorlek"? Om det finns plats för det! :laugh:

Även jag tycker att bildstorleken blev perfekt! Man ser bilden tydligt och vad den föreställer, vill man kika närmare så klickar man upp den. Perfekt!

Jag tycker det är jättebra att du skrev vad du anser, det var precis det jag frågade om. Om det finns ännu fler som anser storleken fel får ni mycket gärna skriva det.

Superbra som det är nu. Jag vill absolut inte ha större bilder eftersom jag 1. sitter på mobilt bredband, 2. har en laptop, så förstora bilder blir bara jobbigt.

Superduper nu! :bow:

Jag måste hålla med om att det här är en bra lösning! :bow: Skönt om man slipper bilder så stora så att hela trådarna blir kilometerbreda nu. :laugh:

Jag är missnöjd med en sak som går att lösa bättre gällandes bilderna. För att man inte ska slentriancitera fem-sex bilder så gör punBB (annan forummjukvara) en smart grej åt dig - den tar bort [ img]-taggarna runt bilderna när du väljer att citera inlägget, och voila, du får bara länkar i inlägget istället för en massa bilder.

Vore inte det en bra lösning för att slippa dessa evighetslånga slentrianciteringar som folk envisas med?

Senast ändrad:

kl

Idag har jag upptäckt en för mig ny funktion. Bilderna som postas här blir ju automatiskt mindre och jag tyckte ju att dom blev för små.
Går man in på kontrollpanelen, redigera alternativ och scrollar ner så kan man själv välja om bilderna ska förminskas eller till vilken storlek dom ska förminskas till.

Jag har nu satt min inställning till max 600x600 och det är helt perfekt för mig.

Jag blev jätteglad nu när jag upptäckte detta :bump::banana:

Tusen tack Gunnar om det är du som har fixat att man kan få välja själv :bow::bow::bow:

Liknande trådar

X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 174
Senast: IngelaH
·
Hästvård Det gäller min halvfoderpålla. :( Hovbroskförbeningen gör sig nu påmind i form av tydlig hälta i trav trots att hovis gjort allt vad...
Svar
15
· Visningar
1 300
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur