Scrolltrött

honung

Trådstartare
Gunnar!

I föltider så dräller det av bildtrådar som vi är många som sitter och dreglar över, och just dessa bildtrådar har förmåga att bli lååååånga oavsett ämne, och inte blir de kortare av att folk citerar bilderna. Tröttsamt om nån frågar mig. Finns det ingen möjlighet att begränsa möjligheten att citera bilder? Eller, kanske ännu mer praktiskt, att göra så att inlagda bilder blir till klickbara thumbs? Då gör inte bildcitatsinläggen lika ont...:idea:

Sv: Scrolltrött

JAA! Jag blir galen av dessa som citerar ett inlägg med 7 bilder och skriver "Gullig" under. Varför??? Ser de inte själv hur jobbigt det blir?

Om man plockar en bild och kommenterar är helt ok, men att släntrianmässigt citera alla bilder är bara slött.:mad:

Eller när dem gör citat över en hel lång text :mad:!
Och skriver en liten text under! "bra skrivet".

Det borde vara ett begränsant antal siffror och bokstäver! På bilder borde vara en max :angel:.

Mvh
Emma

Det finns mini antal bokstäver som svar i inlägg...

det är därför alla skriver

• "Ja' me'"
  • "Precis"
  • "jaaaa"
  • "fin"
  • "söt"
  • "bra skrivet"
  • ":love:"

och liknande

och sen fyller i med

10101010

Så de reglerna finns redan.

Men jag håller med ovanstående, som tycker att man ska låta bli citatknappen när det gäller bilder.

Mvh

IngelaH

Senast ändrad:

Max antal vad?

• ord/bokstäver som går att citera?
  • ord/bokstäver som går att skriva som svar?

Jag för min del, tycker att det skulle vara väldigt svårt att citera om jag var tvungen att sitta och räkna antalet ord/bokstäver som jag får citera.

Detta på grund av att jag och många andra åtskilliga gånger i diskussioner, fått höra att vi är luddiga och otydliga. Därför använder många av oss ofta andras och för all del till viss del egna citat, när vi vill svara på inlägg. Och "bitar" man då upp citat, så får man höra att man citerat fel och läser inlägg som :devil: läser bibeln osv. Så det är faktiskt svårt att dra "hårfina gränser" för ditten o datten.

Mvh

IngelaH

Nu handlar ju topic om att inte citera långa bildserier då. Är det så otydligt? :confused:

Och om du läser vem jag svarade i mitt inlägg, så svarade jag i första hand, på detta... eftersom jag i resten av svaret håller med dig och Snuffsan beträffande bildciteringar.

MadicDomino
Måndansare

Reg.dat: 2006-11-04

--------------------------------------------------------------------------------

Eller när dem gör citat över en hel lång text !

Det borde vara ett begränsant antal siffror och bokstäver! På bilder borde vara en max .

Mvh
Emma

Är det också så otydligt? :confused:

Man får räkna med att trådarna ibland grenar ut sig åt olika håll och inte enbart håller sig till trådskaparens - i detta fall, din ursprungsfråga.

Mvh

IngelaH

Senast ändrad:

MadicDominos inlägg relaterar ju till samma problem som jag tar upp. Onödigt långa citat med tillägget en till diskussionen icke tillförande oneliner. Du tar genast upp antalet bokstäver och att du inte vill räkna bokstäver, och senare att du inte klarar av att citera det du vill svara på.

Om detta sedan är 'ditten & datten' är ju kanske upp till Gunnar att värdera eftersom det är honom tråden vänder sig till.

Senast ändrad:

Max antal vad?

Bilder pratar vi om.:grin:

Varför lägger du så mycket energi på att missförstå och förvränga förslag på denna sidan? I många av trådar är du inne och totalsågar förslagen. Det är ju inte du som ska göra den bedömningen, det är Gunnar.

Jag säger som till Honung, det är DETTA jag svarar på i första hand. I övrigt håller jag med dig och Honung om bilder, så jag vet inte vad det är du anser att jag missförstår och förvränger. Kan du förklara vad det är jag missförstår i detta inlägg???

MadicDomino
Måndansare

Reg.dat: 2006-11-04

--------------------------------------------------------------------------------

Eller när dem gör citat över en hel lång text !
(moderators förtydligande. här står INGENTING om bilder??? Det är DETTA inlägg jag svarade på från början.)

Det borde vara ett begränsant antal siffror och bokstäver! På bilder borde vara en max .

Mvh
Emma

Bukefalos ÄR ett diskussionsforum och då har man som användare rätt att vara med och diskutera i de trådar man vill. Det har någon annan sagt nån gång... (moderators förtydligande. Jag menar INTE att det är du - Snuffsan, som har sagt att man som användare har rätt att vara med och diskutera i de trådar man vill.)

Mvh

IngelaH

Senast ändrad:

Men snälla människa. Honung och jag skriver att trådar blir så långa så man måste scrolla och scrolla pga att en del envisas med att citera bild efter bild och frågar gunnar om man inte skulle kunna ha en funktion som begränsar antal bilder i citat. Magic Domino håller med och tillägger att även långa citat av texter är jobbiga och onödiga och förslår att man begränsar citatens totala storlek.

Då kommer du in och berättar att det finns en funktion som gör att man måste skriva minst 10 tecken i ett inlägg. Eeh? Jaha? Det har ju absolut ingenting att göra med det vi skrev.

Den bästa lösningen som för närvarande finns på denna problematik är att folk börjar tänka på hur andra kan drabbas innan man citerar.

Det andra alternativet just nu är att jag helt tar bort möjligheten att bilder visas i inlägg och att de i stället visas som länkar. Dvs alla måste klicka för att få se bilden. Även om jag skulle kunna tycka att det är en ganska bra lösning tror rätt många inte skulle tycka det.

Jag skall när jag får lite tid över försöka titta på om det finns andra lösningar, jag ber att få återkomma.

Under tiden får vi alltså hoppas på att folk tänker innan de citerar, de som inte sköter sig kanske kan få ett PM från Snuffsan eller annan som känner sig manad, om vilka problem deras beteende ställer till. Kanske bäst om det är någon annan som på ett snällt sätt kan informera ;)

Att alla ska tänka sig för innan de citerar bilder kan vi ju glömma. Det har liksom inte hänt hitills. Och det påpekas i bildtrådar hur onödigt det är men inte hjälper det.

Varför skulle det inte fungera att maximera bildstorleken, ett 'default-värde' för inlagda bilder? Buke är ett av de få forum jag varit på som man kan lägga in bilder så stora att de förstör hela skärmbilden? Eller att inlagda bilder blir 'thumbnails'? Rent tekniskt vore ju inte det något problem? Att inte kunna lägga in bilder alls utan bara visa länkar tycker jag inte är något alternativ alls, då många trådar har en grund i sin diskussion i bilder. Det vore väldigt tråkigt att inte kunna visa bilder i tråden, men det kan ju vara måtta på antal och storlek?

Att vädja till användarnas sunda förnuft känns aningen orealistiskt. I såna fall skulle inte problemet finnas. Ellerhur?

Jag tycker att det bästa förslaget är att bilder bara kan läggas in som klickningsbara miniatyrer. Länkar är så jobbigt att klicka upp hela tiden, men på miniatyrer får man ju en överblick om ifall man vill se mer av bilden eller inte, då kan man klicka upp den.

*delvis kl*

Sällar mig till dem som inte vill ha bilder som länkar, bryr mig ytterst sällan om att klicka på en bildlänk. Däremot thumbnails kan vara en bra idé, för som sagt - där får man en fingervisning om bilden är värd att kika närmare på.

Det är definitivt ett problem med bildcitat som återger massvis med bilder, må vara att man kan få citera en bild som man tyckte var speciell. Hoppas iallafall på en bra lösning..

Allt är självklart lösbart på något sätt.
Det går säkert att minska ned bilderna till tumnaglar, exempelvis. Men eftersom bilderna inte ligger här på bukefalos utan länkas in kan de inte ändras i storlek på riktigt.
Det kommer ta lika lång tid att ladda ned dem. Detta märks kanske inte så mycket om man har bredband.
Om de ser små ut kanske folk dessutom citerar dem ännu mer.
Dessutom kan en sådan här ändring innebära att små bilder som smiliesar i stället förstoras till tumnagelstorlek.

Alternativet att låta alla ladda upp sina bilder till Bukefalos när de skall lägga in dem i en tråd skulle kunna lösa detta, men det är ett alternativ jag inte är intresserad av, av många skäl.

Liknande trådar

X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 174
Senast: IngelaH
·
Hästvård Det gäller min halvfoderpålla. :( Hovbroskförbeningen gör sig nu påmind i form av tydlig hälta i trav trots att hovis gjort allt vad...
Svar
15
· Visningar
1 300
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur