Schvung i vristerna

Rialavargen

Trådstartare
Hejsan

Jag var och handlade härom dagen. Det kommer då fram en jättekonstig farbror (mellan 90 och döden…), han pratar för sig själv och är ganska ovårdad. Ett av psykiatrireformens sorgliga offer tänker jag för mig själv.

Han noterar i alla fall att jag har ridkläder på mig och han börjar att berätta att han minsann kunde ett och annat om hästar, då han på 50-talet arbetat i ett stall. Nu är det så att har man bara 4 hästar i stallet har man inget stall utan en byggnad med hästar i, vilket han påpekade för mig. Ett stall har minst 40-50 talet hästar, enligt gubben:rofl:
Han nämner bland annat hur en hopphäst skall se ut, och han verkade kunna ett och annat om hopphästar. Det han säger, skulle aldrig min man kunna kläcka ur sig, så visst hade han kunskap.

Nu vidare: Jag talade lite snabbt med min stallchef som arbetar i affären (bakom mig står mannen) och sen går jag iväg. Då säger gubben att den där flickan (alltså jag) är inte duktig på att rida. Nja, säger min snälla stallchef. -Hon (alltså jag) är rätt duktig. Ingen kommentar från mig i ärendet ;)
Hur som helst: gubben svarar att flickan kan inte vara duktig för hon har inte schvung i vristerna?

Detta hörde inte jag utan min stallchef berättade detta för mig. Gubben är i princip ett geni. Han kan allt. Han vet hur tipsmaskinen fungerar på affären. Och då är det bara personalen som handhar den bakom disken. Det finns massor av exempel på hans skarpa intellekt, men som sagt han är mycket speciell och pratar för sig själv mest hela tiden. Så nu vill jag veta; är det gammal kunskap att en hoppryttare skall ha schvung i vristerna, eller är det galematia?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 926
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 916
Senast: viltmilla
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 980
Senast: hoppeloppe
·
Hästmänniskan (NI som vet vem/vilka stall jag skriver om, nämn inga namn eller liknande!) Jag söker stallplats nu när vårat nuvarande stall ska...
2
Svar
35
· Visningar
4 750
Senast: Jossantt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar