Schockemöhles hingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Boop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 2 642

Boop

Trådstartare
Har tittat lite på bl a Schokemöhles hingstar och har fastnat för två av dem. Colander och Sir Shutterfly. Är det någon som vet något mer om dem? Någon som använt en hingst från Schokemöhle eller just någon av de två hingstarna?

Sv: Schockemöhles hingstar

Colander finns väl inte med bland deras hingstar 2007?

Det är ju inte så många av hingstarna som är godkända (och har licens) i Sverige, det är väl bara de dyraste och bästa som Baloubet, Balou, Sandro Hit och Cento. Men jag är inte säker. Kolla faktabladen från förra året för att se vilka som hade licens!

Finns det någon i Sverige som tar in på Colander och Sir Shutterfly?

Kolla faktabladen som sagt var. De är inte godkända i år och ingen har tagit in på dem tidigare.

Höll på att bli tokig. Hittade verkligen inte Colander på årets kollektion på hemsidan. Tills jag gick in på den engelska versionen, där fanns andra hingstar än på den tyska.

Undrar vilken som gäller!?

Det är ju inte så många av hingstarna som är godkända (och har licens) i Sverige, det är väl bara de dyraste och bästa som Baloubet, Balou, Sandro Hit och Cento. Men jag är inte säker. Kolla faktabladen från förra året för att se vilka som hade licens!

Trådkapning men ändå:
Är verkligen Cento godkänd här?

Baloubet och Cento hade inte licens -06 i Sverige enligt ASVHs lista.

Elise Fredrikssonpå starby har et samarbete me Schokemöhle, vet att hon tagit in semon innan från hans hingstar.

Kolla faktabladen som sagt var. De är inte godkända i år och ingen har tagit in på dem tidigare.

Om hingsten inte är godkänd i sverige. Kan man då skicka ner stoet till tyskland och regga fölet som livmodersimport?

Eller blir fortfarande fölet inte godkänd??

Om förbundet som hingsten är registrerad i är godkänt av ASVH får fölet gröna papper.

Om förbundet som hingsten är registrerad i är godkänt av ASVH får fölet gröna papper.

Okej :)

Borde ju vara godkända förbund som finns hos ex Schokemöhle

men givetvis så kommer jag att kolla upp det innan jag betäcker.

Ser att du bor i Skåne, om hingsten står på en EU station i Tyskland kan man åka över och betäcka på en EU station i Danmark och få gröna papper på livmodersimporten.

Ser att du bor i Skåne, om hingsten står på en EU station i Tyskland kan man åka över och betäcka på en EU station i Danmark och få gröna papper på livmodersimporten.

:bow: :bow: Tack för tipset blir ju mycket närmare än att frakta till Tyskland eller liknande

Var kan man läsa om vilka som är EU stationer??

Höll på att bli tokig. Hittade verkligen inte Colander på årets kollektion på hemsidan. Tills jag gick in på den engelska versionen, där fanns andra hingstar än på den tyska.

Undrar vilken som gäller!?

Bra fråga! Jag har inte kollat den tyska....

Även om jag seminerar på en svensk station? Jag har bara använt "svenska" hingstar innan så det här är lite nytt för mig...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 297
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 675
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?