Schäfertik som patrullerar?

tgd

Trådstartare
Med en ny man i livet tillkom också samtidigt en väluppfostrad välstimulerad glad ung schäfer tik. Jag bor på gård på landet och den unga damen älskar att vara ute hos mig, även själv. Ute ser man henne glatt patrullera runt huset. Efter ett varv lägger hon sig och spanar och ser nöjd och avslappnad ut och efter ett tag bär det av igen på ett nytt patrullerings varv. Glad och nöjd ser hon också ut när hon målmedvetet i rask trav tar sin runda. Samma varv varje gång och precis samma rutt enligt spårena i gräset. Hon gör detta även när vi är passiva med ute, t.ex. om vi sitter och fikar på framsidan så tar hon sin boll/trädgren eller vad hon nu har för tillfället och glatt tar ett varv och kollar att allt är ok på andra sidan också.

Är detta patrullerande något som är genetiskt för "vakthundar"? Vad ger det Vovven att fara på de här rundorna? Gör "alla" schäfrar så här?

Sv: Schäfertik som patrullerar?

tror inte alla gor det, Kaiser och hans mamma gor det. Hans mamma hade en perfekt fyrkant runt gardsplanen som hon patrullerade, det har hon gjort under sa manga ar att det inte vaxer nagot gras det langre. Bade Kaiser och hans mamma ar som du beskriver eran, glad o nojd. Det ar val en kvarleva fran vallningen om jag minns ratt, men jag ar lite yrvaken sa jag kan vara totalforvirrad. Min "gamle" gjorde det inte. ^^

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka