K
Kimz0r
Sambon och jag pratar schäfrar. Vad bör man tänka på om man ska skaffa schäfer? Vad kostar de i "drift"? Och vad kostar en schäfervalp från seriös uppfödare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kimz0r skrev:Sambon och jag pratar schäfrar. Vad bör man tänka på om man ska skaffa schäfer? Vad kostar de i "drift"? Och vad kostar en schäfervalp från seriös uppfödare?
Minerva skrev:Vilken fin schäfer Är det av den gamla rasen? vilken uppfödare ??
Kimz0r skrev:Sambon och jag pratar schäfrar. Vad bör man tänka på om man ska skaffa schäfer? Vad kostar de i "drift"? Och vad kostar en schäfervalp från seriös uppfödare?
Ambra skrev:Guud vilket uttryck hon har
linafina skrev:Roxy var jättefin .
En bekant till mig har uppfödning med Nerings hundar. Mycket fina är dom.
Jag hittade W*laritts på nätet, de ligger nära och verkar ha fina hundar, så de är vi intresserade av. Vi ska ha den till sällskap/bruk.linafina skrev:Om ni bestämmer er för schäfer så kolla noga på färldradjuren och släktingar längre bak på skk. Där kan man se hur höfter har varit och det är ganska bra att veta.
Läs så mycket du kan och besök nån kennel eller så, det gjorde jag. Min schäfer kostade 8000:- och dom ligger däromkring nu.
Har ni tittat på någon speciell kennel än? Vad vill ni ha hunden till?
Lycka till!
Kimz0r skrev:En fråga till - tik eller hane? Som kattmänniska kan jag lätt rada upp fördelar och nackdelar med respektive kön, samt skillnader, men nu är jag absolutely clueless.
Cämz skrev:Oh vad spännande!
Du har ingen bild?
Kimz0r skrev:Jag hittade W*laritts på nätet, de ligger nära och verkar ha fina hundar, så de är vi intresserade av. Vi ska ha den till sällskap/bruk.
Jag upptäckte det också. Men jag har suttit här och letat kennlar nu, och hittat två, som tycks ha intriktning bruks, som planerar kullar för leverans när det passar oss. Till våren ska vi ta kontakt med dem, träffa föräldradjuren, och prata lite med ägarna för att så smått förbereda oss för att ta hem en valp.linafina skrev:Jag tror att deras kennel är mer inriktad på utställningslinjer, men jag har kanske fel? Det är kanske det ni vill ha .
Kimz0r skrev:Jag upptäckte det också. Men jag har suttit här och letat kennlar nu, och hittat två, som tycks ha intriktning bruks, som planerar kullar för leverans när det passar oss. Till våren ska vi ta kontakt med dem, träffa föräldradjuren, och prata lite med ägarna för att så smått förbereda oss för att ta hem en valp.