Schäfer, vilken karda/borste?

Gabbi

Trådstartare
Vad borstar ni era (korthåriga)schäfrar eller andra hundar med samma pälstyp med? Det finns ju kammar, borstar och olika gummikardor och handskar. Vad bör jag införskaffa?

Sv: Schäfer, vilken karda/borste?

karda till det värsta och gummihandske om den fäller allt på en gång och blir öm i skinnet.

Det finns en metallskrapa med taggar på som är oslagbar i fällningstider. Den ser grym ut men man får vara lite lätt på handen.

1835.jpg

1835.jpg
[/QUOTE]

Denna har jag också och den slår alla kardor och andra borstar med hästlängder! Helt outstanding och den är inte så dyr heller! Där jag köpte min kostade den 25kr och jag är nu stolt ägare av 3 (!) st eftersom jag brukar lägga dom på "bra" ställen... :cool:

Ska kanske tillägga att jag har en schäfer..

Lysande. Då beställer jag en sån. Kanske nåt mer också....misstänkte att borsten skulle stå sig lite slätt mot övriga uppfinningar.

mvh

den där kanske skulle funka på labben? kardan är helt värdelös på på honom. var hittar man såna?

Vad har man till en dvärgpinscher? :crazy:

Vad har man till en dvärgpinscher? :crazy:

"Gumminabbar" tippar jag på. Funkar jättebra på mina korthåriga katter. Jag har en handske/ryktborste med små korta gumminabbar som jag stryker katterna med. Den går i botten på pälsen, masserar och friktionen får bort lös päls. Ska se om jag kan hitta en bild...

Gummikarda kallas de visst. :D

1890.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
1 226
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix