Schäfer och mat..

Sv: Schäfer och mat..

Nej, jag förstår det ;) Grattis förresten till valpen, vad kul med en schäfervalp... :)

Tackar :)
Jo, det är skoj.. mindre roligt just nu bara, de härjar som två huliganer och jag har tvättid.. får bli långpromenad när jag e klar. synd om grannarna som bor under bara, får hoppas att de inte är hemma :angel:

Men, en liten fråga.. varför valde du adult och inte valp? rekomendationen är ju ändå att de ska äta valp tills de är 15mån? :confused:

För att det var svårt för honom att äta de minimala kulorna. Sen tror jag inte riktigt på det där att dom ska äta valp foder i 15 månader, spc. när han funkar utmärkt på vuxen.

royal funkar inte på min schäfer, hon får exrem klåda, så jag har kört pro plan sensitive... hills är ju ett jättebra foder med, fast det kostar ju därefter förståss...

För att det var svårt för honom att äta de minimala kulorna. Sen tror jag inte riktigt på det där att dom ska äta valp foder i 15 månader, spc. när han funkar utmärkt på vuxen.

Okey, på så vis ;)

min fettoschäfer får 5 dl 1st choice per dag (10 år och kastrerad), men hon håller på att bli alldeles för fet så jag tror det är dags för något slags lightfoder nu. hon är ca 57 cm hög och ska väga runt 26 kg, men är nog närmare 30 i dagsläget :o.

Min käkade royal maxi adult när han kom hit som 2-åring. Mager och fes (han sover under min säng så det var gaskammare inte sängkammare) och mer än lovligt kletig avföring, tråkig i pälsen. Jag avvaktade foderbytet då han är en nervig herre och en omplacering kan ju vara stressande men det blev inte bättre. Han åt dessutom bara hälften av vad han skulle.
Så köpte jag då BIS efter moget övervägande på rekommendation av en uppfödare.
Poff sa det - en hungrig hund dök upp, vacker i pälsen, bra i magen och han la på hullet.
Att jag sen sparar nästan 300 spänn på varje foderpåse är inte något direkt minus.

Annars "Bälgar I Sig" kanske?

"Så köpte jag då "bälgar i sig" efter moget övervägande på rekommendation av en uppfödare.
Poff sa det - en hungrig hund dök upp, vacker i pälsen, bra i magen och han la på hullet."

Skulle ju kunna stämma :rofl:

Nä bälgar gör han inte - men äter upp sin mat nästan jämt vilket var en förändring.
BIS står för Best In Show vilket jag såg som ett icke alternativ innan jag fick rekommendationen. Säljes på Coop bla.
Och jag slipper bli förgiftad av Royal Caninångorna

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 592
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 612
Senast: MJLee
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 049
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka