Schäfer´n histora

Sv: Schäfer´n histora

Nu ska vi se här, hans far var Polarmarkens Varro och hans mor hette Äventyr's Annie.

Jag minns hanen, Varro var en riktigt fin hund. Hans mor hade Silverpilens och Polarmarkens bakom sig också.

Vi hade även en fin hane från Silverpilens, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad han hette i stamtavlan, tyvärr. Han såldes från oss för att bli polishund, då det var fullt upp med alla hundar som det var just då.

Okej!

Ja Silverpilen o Polarmarken hundar har varit rejäla men dom avlade på sunda hundar också o hundar som inte dög till åkte bort också där av fina resultat i aveln.

Ja, dom hade riktiga Schäfrar, som min far brukade säga! ;)

Det var ett privilegium att få växa upp med den typen av hundar faktiskt. Jag lärde mig enormt mycket redan som liten, hur "riktiga" brukshundar skulle vara :)

Jag blir ledsen när jag ser den bilden..:(

Så där har aldrig våra schäfrar sett ut!:devil: Vi har haft riktigt snygga bruks schäfrar och inga räkor!

Min sista var såå j*vla fin!

och den pappa har nu är oxå ok, inte heller någon räka!:bump:

Satt just och tittade på en annons på Bl*cket där det var länkat till en hemsida där dom även hade schäfer uppfödning!

Hundarna där var fuuula dom stackarna!
Hade lust att skriva nåt till dom:devil:

Tänkte då starta en tråd här på Buke men :idea: du hann före:)

Vem?!? vill ha en som ser ut sådär?!
Helt ofattbart för mej!:crazy:

Sååå j*kla styggt!

Förresten! Bebben och Piru!! Fiina hundar!:bow:

Det står inte att de ska vara så låga bak, bara att ryggen ska slutta lite. Kolla mitt inlägg ovan.

stackars jävla hund.... vilka problem den kommer få me ryggen...

PIRU skrev:
Ingen aning tittar inte ens på dom längre. Tittar på såna som det är lite ös i o då är dom raka.

DSC01410.jpg

:banana:

Så fin! :love:

Du är säker på att det inte är Bordercollie i honom? Tänker på att han ser ut att ha lite EYE :devil:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 744
Senast: purity_666
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·
S
Övr. Hund sommaren 2004 va vi i norrland hos släktingar som vanligt hade vi våra tre hundar med oss som alla är fruktansvärt sociala. så en dag...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Hund-Stina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama