Schäfer´n histora

Sv: Schäfer´n histora

Ja, det började gå åt pipsvängen runt 1970 enligt bilderna. Vilket väl stämmer med mina minnesbilder. Nu är det bara runt 10 år kvar innan hanarna plöjer med snorren i backen. :angel:

LIA

LIA skrev:
Ja, det började gå åt pipsvängen runt 1970 enligt bilderna. Vilket väl stämmer med mina minnesbilder. Nu är det bara runt 10 år kvar innan hanarna plöjer med snorren i backen. :angel:

LIA

nej då det gör dom redan

select_3_2000.jpg

PIRU skrev:
nej då det gör dom redan

select_3_2000.jpg
fy fan.. :(

var det inte flertalet hundar som pga den låga baken faktisk satte i hasen före tassen när dom gick?
då har det gått FÖR långt..

Schärfararna ÄR mycket snyggare när dom är mer resta i bakbenen.. lite sluttande är OK men det där som på bilden är verkligen att ta i.. stackars hund :(

Urrrk!

Å så vinner otyget tydligen pris!!!

Vart är man på väg?
Bilden är väl från USA?

LIA

Man ser väldigt många schäfrar med en aning krumma ryggar..Är detta en följd av aveln på de extrema vinklarna månne :confused:

Gnist skrev:
Man ser väldigt många schäfrar med en aning krumma ryggar..Är detta en följd av aveln på de extrema vinklarna månne :confused:

Undrar jag oxå. Min egen tik har relativt krum rygg. (Anses väldigt snygg):confused:

Men titta på skillnaden:

http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1376739.html
En enligt mig snygg rygg!! Något sluttande, men inte krum.

http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1885153.html
Min egen tik, i och för sig är hon här uppställd av människa vilket hannen på bilden ovan inte är.
Krum rygg ja. :mad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 744
Senast: purity_666
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·
S
Övr. Hund sommaren 2004 va vi i norrland hos släktingar som vanligt hade vi våra tre hundar med oss som alla är fruktansvärt sociala. så en dag...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Hund-Stina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama