Schabrak till hoppsadel?

E

Express_Pearl

Har letet i gamla trådar men inte hittat några bra svar sååå..;)

Har hittat en hoppsadel som passar jättebra på min lilla gris, MEN schabrak?!
Har allroundschabra som jag hade till den förra sadeln, men det passar inte för fem öre, de "sticker ut" under framvalvet, räcker inte framför kåpan ( ganska framskuren), och är för korta baktill (17"schabrak+17" sadel?!) men passar ändå inte utan de blir för korta vid bossrna..Så hmm, några bra schabrak som passar till framskurna hoppsadlar? Ska helst inte kosta skjortan heller..:D

Sv: Schabrak till hoppsadel?

Du kanske bara har ett föråldrat schabrak? :idea:
Alla schabraken jag har är stl full / 17 tum o de passar båda mina 17 tums hoppsadlar varav den ena har lång kåpa och den andra framskuren. BR har jättefina, finns i många färger för ca 300 kr.

Haha, nix pix köpt nya också som inte passar..:crazy:
BR? Vad menas med det, förklara för mej som inte är så insatt! ;)

Och till Bladluz: Men jag vill inte ha sådana där megakorta som inte täcker hela sadeln nertill, tycker inte det verkar bekvämt för hästen..:D ;)

Vart köper man BR schabrak i stockholm?

hästbiten hade när jag var förbi i helgen..

BR schabraken finns i en massa olika kombinationer, och de finns att köpa på Hästbiten i sthlm bla! :)
Vad för sadel är det du har som är så lustig i formen?? :confused: :D

En TF häst och fritid i kräftriket (Sthlm) har BR-schabrak i alla färger (dräggel). Köpte mitt turkosa dressyrschabrak där som jag nästan är löjligt förtjust i!

Jag har märkt att det schabrak som passade BÄST till stübben hoppsadeln (storhäst) jag använde förut var mitt gamla Allround- ponnyschabrak ( KällQ....)
Samma schabrak har passat perfa till många andra hoppsadlar (storhäst) som jag ridit i förut också... :)

Finns det någon internetadress där dom säljs? Bor i en liten håla ca 6 tmmar från sthlm såå..;)

Det är en prestige black star, ganska ovanlig i Sverige om jag har fattat dte hela rätt..:smirk:

Okej, tack för tipset ska kolla det nästa gång jag är iväg och shoppar. Om jag inte minns heelt fel så har dom det i en av hästaffärerna här hemma.. Men får kolla upp det..;) :D

Equiline är super i passformen till alla sadlar jag har haft!

Black star ser väl ut som Golden star, ungefär iaf? Kan ju inte vara så svårt att hitta?

Nja, har inte koll på gold star men min har mkt klossar och är ganska djup i sätet, mer allround mot hopp säger vissa..

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Fibusen
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 749
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Miljon
·
Utrustning Hej! Jag har ett fullblod som jag har haft i snart två år och har under lika lång tid letat sadlar! Jag fick med en Prestige...
Svar
0
· Visningar
733
Senast: Leea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama