Schabrak och plastrong

sweet_knorven

Trådstartare
Jag och pållan har eventuellt tänkt starta vår dressyrkarriär till hösten men ekonomin är ju inte den bästa efter en begagnad Albion och i övrigt ansträngd ekonomi.

Därför behöver jag tips på billiga schabrak som ha hyffsat fina färger samt billiga plastronger och plastrongnålar. (Det ska vara dressyrschabrak då.)

Sv: Schabrak och plastrong

Börjes vita dressyrshabrak för nån hundring tycker jag är helt okej, har använt mitt i ett par år nu, mycket använt (nästan dagligen) och ser fortfarande i stort sett som nytt ut. Mjukt, gav inget skav (och då på mitt tunnskinnade sto, som fick skav av det mesta).

Annars tror jag att Horze.se har billiga schabrak, vet ej hur kvaliteten är.

Även Källquists dressyrschabrak är att rekommendera, även fast de som är färgade med vit passpoal (iaf duvblå och knallröd) torrfäller så passpoalen blir ljusblågrå respektive rosa efter tvätt. Mindre snyggt kanske. Kostar inte mer än 150 kr på EKO:-.

Horze har billiga schabrak som är helt okej, sitter på plats, verkar vara bra kvalité osv.
Börjes är väll ok men jag tycker att det blir så tunt när man tvättat det ett par gånger.
Fast det var väll i oförsig ett par år jag köpte mitt vita där som kostade precis strax under hundralappen dock har jag inte använt det på länge då det är allround (men det finns ju i dressyr också) och jag har dressyrsadel. Kan även finnas något billigare på Eriks Hästshop också.

Jacson har billiga plastronger som är fina. Tror dessa finns på Eriks och på Lillhästen i Stav.

Spana in dessa länkar lite så får du se...
Eriks hästshop www.erikshastshop.com
Lillhästen i Stav www.lillhastenistav.se
Horze www.horze.com
Börjes www.borjes-tingsryd.se

Hippomarket.com har billiga Victor Hugo plastrongnålar för endast 59:-
Dock enbart guldiga...

Hööks dressyrshabrak i fina färger som du kan matcha mössa till är mina favoriter

Begagnat kanske också kan vara ett alternativ ?
Det går att hitta riktigt fina schabrak, och tävlingskläder m.m. från folk som lagt av med tävlandet/hästeriet överhuvudtaget Billigt men bra! Testa och annonsera här på bukes radannonser får du se, eller leta lite bland de som ligger inne.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 006
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 666
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka