Schabrak med padfodral...finns det??

Zenith

Trådstartare
Nu har jag bestämt mig angående "ridunderlägg". Jag ska använda en gelpad. Men det vore ju en fördel om den kunde fästas på hästen på något sätt.
Så jag undrar om det finns schabrak eller vojlock som har färdiga "fodral" som man kan lägga in gelpaden i eller om jag måste sy ett eget. Jag har hört talas om att det ska ha funnits, men har inte hittat några själv.

Till saken hör väl också att jag är ordentligt kass på att sy, så jag vill helst ha något färdigt. :D

Sv: Schabrak med padfodral...finns det??

Ingen??? :confused:
Ingen som vet ifall grandeur har gelinlägg då??? :bow:

Grandeur har väl gel-inlägg, tror det står på deras hemsida, www.grandeur.de, dessutom får du där ett fritt område från gelpaden vid ryggraden, vilket nog är bättre än en hel gelpad som ligger och kan trycka på ryggraden.
Dessutom tror jag att Kavalkade har någon liknande modell, tror den är något billigare än Grandeur men jag vet inte säkert.

det finns väl andra schabrak också som har gelpaddar inbyggda på olika sätt, ska kolla upp det...

här va en grej:
SBPAL.jpg

finns i olika former på:

http://www.rideaway.co.uk/index2.ph...fedb10&page=showprod&catcode1=SBP&catcode2=AL

en annan sort:
NGGE.jpg

finns i olika former på:

http://www.rideaway.co.uk/index2.ph...8fedb10&page=showprod&catcode1=NG&catcode2=GE

fast det va ju vojlockar

den översta finns förresten i schabrak :banana:

Senast ändrad av en moderator:

voltigehoppare skrev:
Länkarna funkar inte. Kan du inte skriva ut namnen på de artiklar du fann? ( = vojlock/schabrak med gelstoppning/fodral) Men absolut tack för tips :bow: :)

Ynthe: Kunde inte hitta nånstans på Grandeurs sida att de hade gelinlägg. Och Kavalkade, vilka är det som tillverkar dem och hur får man tag i dem?

du kan ju gå in på www.rideaway.co.uk och sen söka på dessa produkter..(gå in på search)
en heter Gelite och en Prolite.

jag har ju katalogerna så det va så jag visste att de hade dem :d

Det finns speciella påsar till gelpaddarna, med stroppar man fäster i sadeln.
Annars kan man ju satsa på en alfapad - en gelpad utan påsytt fodral, som inte halkar omkring nästan alls.
Fast rent generellt tycker jag att fårullspaddarna har överlägsen passform och sitter där de ska utan att försvinna iväg åt något håll.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 190
Senast: Elendil
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 651
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Jag ska skaffa hund och letar efter en lämplig ras. Är väldigt förtjust i golden retriever då de verkar ha ett underbart... 2
Svar
29
· Visningar
7 958
Senast: nickan1
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 590
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V