Vår le gateau chokolate blev flyttad till januari så det ska bli spännande och eftersom dottern tyckte så mycket om Moulin Rouge så köpte jag biljetter dit i julklapp. Hon blev överlycklig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra plan, jag kör också på den.Har nu (äntligen) köpt biljetter till Tysk höst på Uppsala stadsteater. Missade ju höstens föreställningar för att jag var för seg på att hitta någon att gå med. 2024 års löfte till mig själv är att bara köpa biljetter till saker jag vill se, inte vänta på att andra ska få arslet ur och bestämma sig!
Hade gärna följt med! Tyvärr så räcker nog inte tiden till i december tyvärr - men jag ska absolut se till att gå på Turandot under nästa år!
Hojta om du vill ha sällskap på Linje Lusta! Är många år sen jag såg någon uppsättning av den.Hallå kulturtanter (och -farbröder?), har ni några bra tips på något att se i höst/vinter? Nu har jag scannat alla scenföreställningar jag kan komma på i Helsingborg, Malmö, Halmstad OCH Kristianstad och ändå hittar jag knappt nånting som lockar speciellt. Den kaukasiska kritcirkeln vill jag se men den har premiär först i mars i Helsingborg. Även Så som i himmelen står på besökslistan men även den spelas våren 2025 i Kristianstad.
Kanske kanske Linje Lusta i Malmö? Missar jag något guldkorn som någon kan rekommendera (inom detta område) nu i höst? Svansjön, Helsingborgs konserthus i december skulle ev kunna vara något, men helst hade jag velat gå på en riktig hållkäftenbra teaterföreställning.
Eller vad har ni utanför Sydsverigeområdet för spännande saker att se fram emot?
Eller vad har ni utanför Sydsverigeområdet för spännande saker att se fram emot?
Jag har 35 min med tåg till Malmö så tar mig dit rätt lätt om jag inte är inbokad på annat.Tillägg: givetvis är det inbokat Thåström också i februari - mars men det är ju NUUUU som suget att få se något live på scen kommer över mig som allra starkast. Ska kolla lite på Linje Lusta-tiderna! Lite joxigare med Malmö pga kombinationen av jobb och hästar längre norrut, så behöver helst vara en helgföreställning för att tråckla ihop det för min del.
Jag såg Nick Cave i Stockholm för några veckor sedan. Det var helt fantastiskt! Det kan till och med vara den bästa spelning jag varit på i hela mitt liv. Har haft det som hobby i 40 år och har sett mycket men detta slår nog allt.
Vet flera som inte hann, det vart ju så mycket strul när biljettsidan hakade upp sig. Det borde finnas de som inser att de inte kan gå den kvällen och säljer. Jag har en och om jag inte kan gå kan jag höra med dig om du kommit över en.Däremot missade jag att köpa biljetter till Bob Hunds sista konsert, vilket gör ont i mig...
Har inte hört en enda som sagt något negativt om vare sig Stockholm eller Köpenhamn, inte ens de vanliga pessimisterna utan alla har varit lyriska!Såg bägge gigen i Köpenhamn på den här vändan och ja jag håller med dig, han är helt fantastisk!
Åh, det vore toppen!Vet flera som inte hann, det vart ju så mycket strul när biljettsidan hakade upp sig. Det borde finnas de som inser att de inte kan gå den kvällen och säljer. Jag har en och om jag inte kan gå kan jag höra med dig om du kommit över en.