Sbwr´s jultävling den 12 december

G

Gerry

Filmade en hel del och vill dela dotterns ritt i Trail Freestyle med er.
God Jul!

gera1995
[/URL][/IMG]

Sv: Sbwr´s jultävling den 12 december

Nej, inte jag heller.Det var väl lite påhittad för att ha det cool.;)
Det var KM och jultävlingen kallades JUL TJO & GLO. Man kunde anmäla sig för Freetyle reining, horsemanship och Trail :)Det betydde, egen bana, egen musik och utklädd:)
Här en video från den riktiga "Trailen" - blev diskning, fel galopp och inte över bommen

gera1995
[/URL][/IMG]

Det fanns prova på Polebending och Barrelrace också om ni vill se :angel:

Tack för alla era snälla ord :bow: Dottern är 14 år gammal.Det är hennes andra tävling med den hästen.

Hon är väldigt matglad, observera hur hon kikar på juldekorationen innan dom gå in.

INGEN som kan förklara vad det innebär med freestyle i sammanhanget? Rider man banan i valfri ordning?

Dom gjorde sin egen bana,lämnade in ritningar med startanmäldan, valde sin egen musik och red utklädd.

Banbyggare blev svettiga, dom fick anpassa banan efter varje ritt :angel:
men det var roligt, hoppas dom gör det om igen :laugh:

AHA!!!!

Kul idé!!!

Idén med freestyle trail var jättekul och ekipagen gick verkligen inför sina utstyrslar där var tomtar på renar, brevbärare, Alice Cooper mm.

Och banpersonalen hade gjort en rolig arena med tomte och juldekorationer, tex var konerna utbytta mot inslagna paket.
MEN de måste nog tänka om till nästa gång för de stackars funktionärerna höll på att slita ihjäl sig då de fick bygga om banan till VARJE ekipage. Lösningen är en byggd bana och så får ryttaren bestämma vilken väg man kan rida, och kan då avstå vissa hinder typ att gå över presenning.

Haha, ja det var så jag trodde det var utformat! JO går nog att göra andra varianter på det temat men en riktigt kul idé iaf, trail kan ju annars vara lite segt att titta på, särskilt för folk som inte är så insatta.

Glömde säga att tävlingen givetvis hade ett tjusigt amerikanskt namn:
X-mas Show n´ Glow...men de blir ju - Jula Tjo å Glo på göingska :banana:

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
38 636
Senast: Hajfisk
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 429
Senast: Habina
·
Småbarn Någon här som har barn som har/haft ITP? Lägger med länk som förklarar sjukdomen: http://blodsjukdomar.se/itp/ Vår nyss fyllda 4 åring...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Soapbubble
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 493
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18