Saudarkroki

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

hej!
jag har en fråga angående min pojkes stam.
jag undrar om uppfödarna saudarkroki föder upp bra hästar.
undrar även om någon vet om Skagafirdi är ett uppfödar namn?
undrar om någon vet vilka dessa hingstarna är?:
1025 kjarval fra Saudarkroki, 963 Hervar fra Saudarkroki, 800 Blossi fra Saudarkroki,653 Soerli fra Saudarkroki.
undrar även vem är 802 Hrafn fra Holtsmula ?
tacksam för svar!!!!

äääää vad dum jag är det är ju atli`s pappa...
vad stolt jag blir över min polle att han har honom i stammen som säkert flera andra har men ändå!!

Alla dom där har jag i min pålles stamtavla och då måste det ju vara en topphäst du har fått tag i :)

tack det var det jag ville ha reda på om dom var något att ha eller inte.
du vet möjligen inte mer om dessa hingstarna?

Min pålla har också alla de du räknade upp! :D

/Niggi

-----------

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Saudarkrokur är en stad(med isländska mått dvs några tusen invånare) i området skagafjördur på norra island. Men Saudarkrokur är också namnet på en "gård" som föder upp hästar i just Saudarkrokur (Saudarkrokur, Saudarkroki är böjningsformer av samma ord). Hur bra hästarna därifrån ät vet jag ej men jag har sett många hästar på avelsvisningar på island som är från saudarkroki så då borde de vara ganska bra?
Skagafirdi är en böjningsform av Skagafjördur, alltså ett område. Jag har inte hört talas om någon gård som heter så men det är ju inte omöjligt att det finns. Det är dock sällan att gårdar blir uppkallade efter så stora områden tror jag.
Om hingstarna vet jag inte så mycket. Registrera dig på www.hestur.is så kan du nog få lite info, det är en gratis sida med info om hästar, vad de har för poäng, ägare, stam osv.
Lycka till!

Fast jag tror jag vet att Hrafn fra Holtsmuli fick över 8.5 i medel som sexåring, så nog var han bra :)

Hrafn 802 .

173.jpg

/malin

Tja hingsten Fakur fra Saudarkorki som bor i Sverige har ju ELIT för avkommor liksom Hrafn 802 fra Holtsmulas son Atli fra Sydra-Skördugili (som även han finns i Sverige). Själv gillar jag inte riktigt psyket på Fakurs avkommor, medan däremot Atlis avkommor oftast passar mig bra men det är ju en smaksak!

Liknande trådar

M
  • Låst
Avel hej! jag har en fråga angående min pojkes stam. jag undrar om uppfödarna saudarkroki föder upp bra hästar. undrar även om någon vet om...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka