Ramona
Trådstartare
Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad. Dessvärre missades tapeterna i flytten och de lyckades åka ner i en kartong i kallförrådet. Nu vill jag tapetsera om i ett litet rum i väntan på att jag ska bygga ut. I och med utbyggnaden som kommer ske inom 2-3 år så kommer rummet tapetseras om igen, så det är inte meningen att dessa tapeter ska sitta i 20 år. Men, går det ens att använda tapeter som legat kallt (och fuktigt??)?
Någon som provat?
Jag vill verkligen inte prova och inse att det blev fel och jag måste göra om igen. Det orkar jag verkligen inte.
Tänker om de får torka ordentligt och givetvis med nytt lim så kanske det går. Men om ni som är mer renoveringsvana än vad jag är säger att jag ska lägga ner och istället köpa nya tapeter så gör jag det.
Hur vet man ens hur tapeter är förvarade innan de når butik…
Någon som provat?
Jag vill verkligen inte prova och inse att det blev fel och jag måste göra om igen. Det orkar jag verkligen inte.
Tänker om de får torka ordentligt och givetvis med nytt lim så kanske det går. Men om ni som är mer renoveringsvana än vad jag är säger att jag ska lägga ner och istället köpa nya tapeter så gör jag det.
Hur vet man ens hur tapeter är förvarade innan de når butik…