sätta in spiral?

Sv: sätta in spiral?

Någon som har erfarenheter av spiral?
Gör den ont att sätta in och efteråt?

Utan smärtstillande: Jag höll på att dö (värre än att föda barn).

Med smärtstillande (dubbel dos Ipren el. Alvedon): Kände ingenting. Efteråt hade jag "mensvärk" 2-3 dagar.

när jag tog ut min första hormonspiral så gjorde det inte ont alls. just nu har jag en hormonspiral också men jag satte in den i februari och var inte förens i augusti som mina "värker" slutade. och värkernaa kunde vara upp till 30 min långa.

Första gången jag satte i en spiral, hormonspiral, var innan jag hade varit gravid. Det gjorde jätteont men det ondaste var när de mätte livmodern. AJ!

Andra spiralen är den jag har nu, koppar, som sattes in ett tag efter jag fött barn nr 2. Piece of a cake, kändes knappt. Snacka om skillnad.

Däremot jäklar vad jag blöder nu. Det forsar på och en gång per timme är ett måste att byta skydd de värsta dagarna. Nätterna med dubbla nattbindor och handduk under rumpan men ändå läckage. BLÄ! Men jag ska ge det 6 månader som bm sa, det kan stabilisera sig...

Du har ju klämt ut en fotboll genom samma ställe som spiralen ska in, så det är väl kansk inte så underligt om det är lättare när man fött barn :D

Jag har haft min koppar i ett par veckor nu. Det gjorde hyffsat ont att sätta in men inte så länge. Sen mensvärk ++ på vägen hem, lättade av rörelse men bussresan hem var tortyr :crazy:

Tre fyra dagar ungefär hade jag värk men inte som första dagen. Har blött lite och ibland molar det men inte värre än att jag står ut.

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 279
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka