Sätta igång tölten!

I

it-is-Baldur

Hej allihopa! Nu är det så att jag ÄNTLIGEN fått en hyrhäst tillsammans med en kompis. Han är en 12 årig vallack som är skimmel.
Islänning såklart. :love:

Men nu är det så att han har blivit riden som en vanlig häst i två år.
Därför har han lite "problem" med tölten. Han kan ta några steg innan traven och ibland efter galloppen, men går snabbt över till trav.
Även i ner o uppförsbackar kan han tölta lite, och faktiskt så töltar han när vi gör serpentiner i trav också

Undrar ifall någon här ute skulle ha lite tips om vad vi skulle kunna göra eller så , så skulle jag bli väldigt tacksam, (det är ju såå underbart att tölta!)och självklart är jag öppen för lite "skimmel-tips" också :angel:

Tack på förhand :bow:

P.S: Han töltar i hagen

Liknande trådar

Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 631
Senast: Stergo
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 764
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 146
Senast: Flixon
·
Islandshäst Jag har ett islandssto som är 12 år. Jag har haft henne sedan hon var 5 år. Innan hade jag en islänning som var en riktig töltmaskin...
Svar
17
· Visningar
5 231
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama