pinkiepie59
Trådstartare
Min hyresvärd har gett mig tillåtelse att sätta igång hennes varmblodsvalack som har blivit gående i säkert 4-5 år. Frågan är bara hur jag ska göra detta på bästa sätt? Han har blivit rätt rund om magen, då han går i hage dygnet runt. Man ser att han har fina muskler under allt fett och likaså ett fint steg, så att kunna rida dressyr med honom igen hade varit underbart!
Jag har börjat att promenera honom lite i hagen (då jag vill lära känna honom lite bättre), men tar gärna emot tips på hur jag ska kunna aktivera honom mer.
Han har även lidit av sadeltvång när min hyresvärd försökte rida honom och här hade jag med behövt tips på hur man kan motverka det, då jag aldrig har jobbat med en häst som har det problemet!
Är tacksam för alla svar!
Jag har börjat att promenera honom lite i hagen (då jag vill lära känna honom lite bättre), men tar gärna emot tips på hur jag ska kunna aktivera honom mer.
Han har även lidit av sadeltvång när min hyresvärd försökte rida honom och här hade jag med behövt tips på hur man kan motverka det, då jag aldrig har jobbat med en häst som har det problemet!
Är tacksam för alla svar!