Säsongen 2007....tänk vad kul det var ändå!

Sv: Säsongen 2007....tänk vad kul det var ändå!

Det ena behöver ju inte utesluta det andra:angel:

Nä och så bra som hästen hoppade sist jag tränade blir det kanske hoppning åxå :D
både jag och tränaren blev faktiskt besvikna när kamelen inte tittade öht på nya vattenmattan :rofl:

Nu var det ju inte riktigt hoppning jag tänkte på utan den där tredje grenen:D:banana:

jahaaaaaa ;) även om det inte blir msv a direkt så kommer det iaf att bli en ny vår för kamelen som fälttävlanshäst :banana:
sen måste man ju pussla ihop det med lämpliga dressyrstarter åxå :angel:

*KL*av mig själv och andra...

Ha ha ha! Tänk vad lätt det är att få igång er flickor....!:devil:

Inte slåss i sandlådan nu fio och prinsfair....

Fjollis, det var då på tiden att DU vaknade upp och skrev nåt...ang. statistik på starter ska vi nog inte gå in i den diskussionen, eller???:p

rollo lilla...ingen idé att försöka idka fredsmäkleri här!:devil:

Narcissa....kom igen nu...kryp till korset det ÄR ingen skam att rida debutant för resten av sitt liv!;):rofl:

Novali01;9511646 Narcissa....kom igen nu...kryp till korset det ÄR ingen skam att rida debutant för resten av sitt liv!;):rofl:[/QUOTE skrev:
Näää, det är det ju inte men jag skulle faktiskt ha ridit BÅDE sydslättens lätta klass och Gärds. Men min häst var faktiskt INTE fräsch innan så det så...sen får ni tro vad ni vill:mad:.

;)

Jag satt ju iaf kvar på min häst alla starter den här säsongen...något som tydligen inte ALLA klarade av:angel:.

Minnaa började säsongen med den bästa dressyren på länge med gamlingen som sen inte gick genom besiktningen :( Och numera är dressyrhäst på heltid...

Sen rivstartade hon med 7 åringen efter operation och han skuttade glatt runt debutant banorna (förutom mördar graven i mariestad där hon fick smaka grus). Dressyr, ingår det i fälttävlan :angel: Sen tyckte Minna att hon skulle rida 100 klass men 7 åringen tyckte det blev för långa banor och för många mördargravar och bestämde sig för att hoppa 8 terränghinder per tävling var ganska lagom :crazy:

Detta och förra året har verkligen gett mig inspration att rida fälttävlan.... :rofl:

*knapplån*
Skitbra år för mig med!

I januari i år var jag tvungen att pensionera min gamla fälttävlanshest helt pga. förslitningsskador.
Lette ny häst hela våren, tanken var att hitta en lagom till sesongan drog i gång...
I stället blev det endast en start i ft maj, i 0,60-klass(!) :o på sambons körponny! :rofl:
Därefter köpte jag en skadad 5-åring som inte ens gick att rida ut på (smart, eller hur?) :idea: så det bev ingen mer fälttävlan i år... :p

Men nu har jag iaf lyckats karra mig runt en LC dressyr på nya hästen, så nu gäller det bara att lära den att hoppa och att galoppera i skogen (utan att stanna för var 10. meter) inför nästa sesong! :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*
Skitbra år för mig med!

Därefter köpte jag en skadad 5-åring som inte ens gick att rida ut på (smart, eller hur?) :idea: så det bev ingen mer fälttävlan i år... :p

Men nu har jag iaf lyckats karra mig runt en LC dressyr på nya hästen, så nu gäller det bara att lära den att hoppa och att galoppera i skogen (utan att stanna för var 10. meter) inför nästa sesong! :rofl:

Plätt lätt???.....:smirk:;)

Ja, eller hur? :angel:

Glömde berätta att "nya stjärnan" sparkade mig i axeln förr tre veckor sedan så jag inte kunde rida på ett tag, men nu är det mycket bättre.

Om det händer igen får jag kanske överväga att importera nån proffsig fälttävlansryttare till Norge förr att hjälpa mig lite.... :rofl:

*knapplån*

Jag lär väl inte komma ut nåt följande två säsonger heller.
Eftersom lata bamsingen är såld och den nya BRUNA är bäbis. Ja, jag provade med en grå först (eftersom Novali01 hypnotiserat mig :eek:), men det gick inte, så jag lät förnuftet segra och Bettis fina BRUNING inspirera mig.
Fast jag har några ök vars mattar vill att de ska tävlas, men det återstår att se hur det blir med den saken.

Återkommer till breeders 2010 eller så... :p

Ja, eller hur? :angel:

Glömde berätta att "nya stjärnan" sparkade mig i axeln förr tre veckor sedan så jag inte kunde rida på ett tag, men nu är det mycket bättre.

Om det händer igen får jag kanske överväga att importera nån proffsig fälttävlansryttare till Norge förr att hjälpa mig lite.... :rofl:

Jag föreslår frimärkssamling för dig! En såvitt jag känner till, olycksfri och sansad sport....:rofl::rofl::rofl:

*knapplån*

Jag lär väl inte komma ut nåt följande två säsonger heller.
Eftersom lata bamsingen är såld och den nya BRUNA är bäbis. Ja, jag provade med en grå först (eftersom Novali01 hypnotiserat mig :eek:), men det gick inte, så jag lät förnuftet segra och Bettis fina BRUNING inspirera mig.
Fast jag har några ök vars mattar vill att de ska tävlas, men det återstår att se hur det blir med den saken.

Återkommer till breeders 2010 eller så... :p

Men Bella...varför inte bli Breeders hästskötare på heltid istället....du hade ju så fina förslag på hur man får en skimmel vit....:devil:

Pooh...ja kära Pooh...om du nu stannat hemma i år igen istället för att sabotera för Ryttaren genom att närvara i Frankrike, så hade vi nog sett en HELT annan utgång på VM....

Och missat all champagne i alla olika nyanser från vitt till jordgubbsrött? :eek: Är du helt från vettet? Eller ja det vet vi ju redan! :angel:
Och vem skulle då ha lotsat runt gulliga Nelle bland slottsbuskagen och hindrat henne från att dra ut granar ur rumpan på jättekaninerna?
Och hållit reda på Rosa Blondinen bland alla dreglande fransmän?

Tjoho, Fjollan; klart du var läcker i rosa, en sann skönhet klär i allt.

Och missat all champagne i alla olika nyanser från vitt till jordgubbsrött? :eek: Är du helt från vettet? Eller ja det vet vi ju redan! :angel:
Och vem skulle då ha lotsat runt gulliga Nelle bland slottsbuskagen och hindrat henne från att dra ut granar ur rumpan på jättekaninerna?

Ja det var verkligen tur att du var där och "tog hand" om oss och inte själv fnissade omkring på anläggningen :angel::rofl:

hiihi sitter här och skrattar tyst för mig själv. Ni är då för knäppa ni;) tänk om alla var som FT ryttare vad bra de skulle vara:D ..?.. ;)

Kära Pooh, hur går det på hemmet? Att de släpper fram dig till en dator?:eek: Jag trodde att total avhållsamhet var medicinen för dig...:angel:

Ang. huruvida jag är vid mina sinnens fulla bruk eller ej så VET du att vår generation inte BLEV diagnosticerade med ngn bokstavskombination som alla barn nu för tiden verkar bli så lättvindigt...nej, på VÅR tid fick man sträva på själv och det har ju gått bra hittills...:cool:

Min Alzheimers light hindrar mig dock inte från att publicera denna bild...vill med den visa hur du BRUKAR uppträda på diverse hästevenemang...Observera mitt ansträngda leende när jag försöker freda mig från Pooh....:eek:
15472365.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka