Sarm Hippique vs Soubirac

L

lilla_busan

Vilka skulle ni valt?

Har inte provat Sarm Hippique stövlarna, provade dock Soubirac (tror att det var dem, snörning, dragkedja och ett märke på utsidan bestående av en bokstav, kommer inte ihåg vilken...) idag och tyckte att den var korvig och dan. Den var dock mer än 1000 kr billigare och de fanns i min storlek nu. Nu är frågan om jag ska vänta tills september när sarm stövlarna kommer i min storlek eller om jag ska slå till på de andra stövlarna nu på en gång...

Stor skillnad mellan Sarm stövlarna och soubirac. Sarm (har de själv) får jag intrycket är mkt högre kvalitet, mjuka, smidiga och supersköna (och mkt snyggare). Tycker soubirac stövlarna är hemska styva mm. Jag hade väntat om jag var eller varför inte leta upp något annat ställe som säljer dem via nätet eller dyl. Ta dina mått så är det inte så svårt att få rätt storlek (tänk på att de skall vara små i skaften från början töjer till sig efter benen efter ett tag. Mina var så att det kanppt gick att stänga dem först nu är de perfekta. (Vet att bla Hästsport i Skara (tror den heter så brukar vara ute på tävlingar) säljer dem och brukar ha bra pris.

Okej har en bit till skara... Vet inget annat ställe här i närheten som säljer Sarm stövlarna. Jag har 36 runt vaden och provade igår ett par stövlar i 35,5 och de fick jag igen. I sarm stövlarna har de bara vadmåtten 36 eller 34, men går jag upp en storlek i foten har de 35 i vad. Vad bör jag välja? . Risken är att jag inte får igen om de är 35 i vad.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 853
Senast: Salinero
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka