Sarm Hippique - modell 700

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pemma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 167
P

pemma

Är det någon som har sett Sarm Hippique läderridstövlar modell 700 på internet?
Jag har tittat på deras hemsida, men där finns i stort sett alla modeller, men 700 kan jag inte hitta!

Är det kanske en utgående modell? Ser ut precis som ex. modell 600, men dragkedjan börjar lite högre upp på foten.

Har för mig att Sarm brukar kosta cirka 3000 kr, men dessa har jag hittat för 1495 kr.
Sedan står det HEUK på dem, någon som vet vad det betyder? H kanske betyder high eller nåt?! :smirk:

Sv: Sarm Hippique - modell 700

Hejsan

Detta är en modell som har utgått - nyaste modellerna är dem med dragkedjan som går helt ned.

Jag har et par 700 hemma - vart på stövlarna kunde du läsa att det stog HAUK på dem?

Kan inte hitta någon sådan text på mina.... Säker på att det är Sarm Stövlar?

Hej!

Japp, jag är säker på att de är Sarm.
HEUK står inne i stövlarna samt på kartongen. Det anger höjd, vidd mm, men jag undrar vad de olika bokstäverna står för...

Antog nästan att det var en utgående modell, men egentligen tycker jag att det verkar smartare att ha dragkedjan lite högre upp... ;)
Då borde den ju inte kunna gå sönder lika lätt... :D :crazy:

Vad brukar nypris ligga på? Har du koll på det??

Jaha, ok.. På mina så står höjd-vidd och modell på insidan i stövelen med stämpel, men inte med någon HAUK text.

Jag beställde et par utan snörning - modell 500 i färgen brun (nya modellen med dragkedjan helt ned), fördel med att ha kedjan högre upp är att använder man sporrar så ligger dom inte på dragkedjan - nyare modellerna så måste man ha skydd på sporrarna för att skona dragkedjan.

Nypris på 700 har jag ingen aning om, men på 600 och 500 så ligger dem runt 2800.- - 3500.-, beroende på modell (junior storlekarna är billigare).

Vart hittade du dina? Har dom i färgen brun?

Jag hittade faktiskt mina på börjes. Det var något tillfälligt pris, så jag tror att 1495 kr var ett bra pris. Det fanns några bruna också när jag var där och sedan fanns det den nya modellen också, men jag tyckte som sagt att det verkade smartare att ha dragkedjan högre upp... ;)

Jag var mest nyfiken på vad det där HEUK betydde, någon annan kanske vet var det finns någon måttabell eller liknade?! Då dessa är höga och smala i vaden, så betyder det säkert ngt sådant som jag inte förstår...

På Börjes?? Vet du om dom bara fanns i butike eller ute på nätsidan också?

Vill du ha en storlekstabell bara? Kan ordna en åt dig om det är det somdu vill ha?

Jag köpte ju dem i butiken, men jag vet inte om de finns i internet-butiken också?!
Har bara provat dem en gång, men de verkar vara sköna i alla fall! ;)

Om du har en storlekstabell, så får du gärna maila/länka över den.

Hittade faktiskt en bild på modell 700 nu, men texten stod på tyska, så den förstod jag inte så mkt utav!!
stivali700.gif

Ja, där har vi dem :)

Jag mailar över en storleks tabell till dig - kom ihåg att längden är från golvet och upp till bakom ditt knä på Sarm stövlarna. ;)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 946
Senast: Fetaost
·
L
Utrustning Vad tycker ni om deras ridstövlar. Är i valet och kvalet, antingen ska jag köpa ett par cavallo eller ett par sarm hippique. Har aldrig...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: lilla_busan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka