sårbent???:confused:

M

medik_ox

Hejsan, nu har jag hört ett utryck jag inte riktigt förstår mig på... ordet sårbent...

jag fick ordet i ett sammanhang men förstår ändå inte...

"han kan inte gå utan skor då blir han sårbent." men samtidigt så berättade hon att han hande jätte fina fötter.. ???

kan någon hjälpa mig??? mina hästar går barfota och det funkar utmärkt... har aldrig haft problem med "sjuka" fötter.. visst att man kanske inte bränner på i maxhastighet där det är asfalt eller vasst grus för då ömmar dom ju självklart...

men om man tar av skorna på en sårbent häst vad händer???

tacksam för svar

Sv: sårbent???:confused:

Hovöm? Sårbent har jag aldrig hört, det måste vare ett eget uttryck (väldigt luddigt dessutom).

För risken att hästen får sår på benen (vilket jag nog hade tolkat det som om jag inte sett hela meningen) ökar väl snarare när den går med skor...

detta kan jag med hålla med om... jag ska åka och titta på denna häst nästa vecka och då fråga hur hon menar..

Hejsan, nu har jag hört ett utryck jag inte riktigt förstår mig på... ordet sårbent...

jag fick ordet i ett sammanhang men förstår ändå inte...

"han kan inte gå utan skor då blir han sårbent." men samtidigt så berättade hon att han hande jätte fina fötter.. ???

kan någon hjälpa mig??? mina hästar går barfota och det funkar utmärkt... har aldrig haft problem med "sjuka" fötter.. visst att man kanske inte bränner på i maxhastighet där det är asfalt eller vasst grus för då ömmar dom ju självklart...

men om man tar av skorna på en sårbent häst vad händer???

tacksam för svar

Man säjer sårbent om hovöm i Norge. Så den här människan sa alltså att han inte kan gå utan skor för han blir hovöm då...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 386
Senast: Miingla
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 393
Senast: alazzi
·
Hästvård Jag vill verkligen inte hänga ut någon, därför väljer jag att skapa ett helt nytt nick, utan koppling till vart jag befinner mig...
Svar
18
· Visningar
2 728
Senast: axel
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka