Sår under näsborren

M

MammaMima

Hej.

Min lilla älskling har fått sår under näsborrarna. Så som man kan få själv när man e förkyld.
Jag har försökt smörja in det, men det är inte helt lätt.
Finns det något annat man kan göra för att få det att läka. Iaf så att det kan bli skorpor.
Tycker så synd om han! =:cry:

Sv: Sår under näsborren

Sådär har min kompis och min förra häst(Som flyttade i tisdags) också.. ;o Vettefasen vad det kommer ifrån.. men vi smörjer med helosan iallafall..

Det kan bero på solen. Eller att han frustar sönder näsborrarna. Sitter såren precis i kanten på innersidan av näsborren?
Vår ena häst har lite problem med det också. Vi smörjer med helosan.

Jo precis. det är precis som om att han har frustat sönder dem. Typ snoret som har frätit sönder skinnet.
Försöker smörja med Helosan, men han gillar det INTE. Blääää va läskigt det är!
Men då ska jag alltså bara fortsätta med helosan. Hur lång tid tog det innan det försvann på din häst?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 419
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka