Rumpnissen
Trådstartare
Vår lille katt (1 år) har lyckats med bedriften att få ett sår på svansen och att det där genom följt med en "stump" (15 cm lång?) faschia (bindvävshinna som sitter runt musklerna). Hur detta har gått till kan vi bara spekulera i, katten har varit hos veterinären, "stumpen" klipptes av och det lilla såret tvättades.
Enligt veterinären finns det en liten, liten risk för komplikationer så han inte kommer kunna kontrolera svansen som han ska och då måste svansen amputeras. Jag blir ju givetvis hysterisk
och tror att vår katt kommer råka ut för detta, det är sådan otur vi brukar ha.
Min första fråga är om det är någon annan som haft en katt som lyckats med detta, för för mig är det helt obegripligt. Och om det nu finns det så undrar jag hur det gått för er katt?
Enligt veterinären finns det en liten, liten risk för komplikationer så han inte kommer kunna kontrolera svansen som han ska och då måste svansen amputeras. Jag blir ju givetvis hysterisk
Min första fråga är om det är någon annan som haft en katt som lyckats med detta, för för mig är det helt obegripligt. Och om det nu finns det så undrar jag hur det gått för er katt?