Sår på strupranden

LaMaya

Trådstartare
Jag har den senaste veckan haft rikligt med sår ovanför strupranden på min 4 åring.
Det ligger från strupranden och uppåt mot mitten av ganaschen ungefär.
I början trodde jag att dessa sår var bett från kompisarna i hagen eftersom dem flesta är unga.
Men idag såg jag att dessa uppkommer då han står och kliar sig mot träden.
Har kollat igenom och hittar inga tindenser till att det kan vara svamp eller liknande.
Min enda anledning kan vara kåda, men för att han ska ha fått dit det måste han redan ha kliat sig (?).

Vad tror ni det kan vara? Kan det vara svamp?
Ska i morgon byta till trädfria hagar eftersom såren blir så djupa att dem blöder.
Han tappar sina bakre tänder just nu, kanske har en anledning?
Har varit i kontakt med veterinär eftersom han behandlas mot skabb på bakbenen,
men han säger sig inte förstå vad det kan vara och ingen hjälp får man.

:crazy:

Sv: Sår på strupranden

Inte vad jag själv eller veterinären har sett.
Men det borde väll i så fall finnas på fler ställen än på strupranden?

Sv: Sår på strupranden

De brukar synas bäst i mankammen, men de kanske killar värst vid strupranden.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 645
Senast: bellala
·
Hästvård (risk för långt inlägg) Hej alla ni som har eksemhästar eller tips om sådana! Jag har en svensk halvblodsvalack på 4 år, han är...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 712
Senast: Jaag
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 063
Hästvård Min häst har i mitten på veckan smitit ut från hagen, och då hade hon väl fått med sig tråden vid frambenen, så högt upp det går på...
Svar
13
· Visningar
1 096
Senast: sky_fly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka