sår på kota

F

floyd

någon här med erfarenhet av sår på framsidan av kota, för ca 4 veckor sen upptäckta jag att min häst hade sår på fram både på utsidan och insidan av kotan på båda frambenen, i exakt samma höjd, trodde då att han fastnat i leran och skavt sig på någon sten, men i dag blödde han på precis samma ställe igen, kan muggen sätta sig på framsidan också eller någon med något annat förslag! såren är ungeför som en femtioöring!

Sv: sår på kota

Mugg kan sitta lite överallt på benen även om det oftast börjar i karleden så om det ser ut som mugg för övrigt är det säkert det.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
15
· Visningar
1 206
Hästvård Min häst fick förra hösten väldigt otäck mugg i ena karleden bak. Behandlade hela hösten (hade veterinär ute med) men det gav inte ed...
Svar
11
· Visningar
2 480
Senast: godishanna
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka