Sår på bakbenet. Tävla?

Anyo

Trådstartare
Damen hade ett skrapsår på bakbenet igår när jag tog in henne.
Inge öm eller halt ( som tur är ). De ja grunnar på nu är, ska tävla i morgon.
Dressyr. Och då tänkte jag hur folk kommer reagera på såret? Om de tycker det "ser" illa ut. Men det kan ju inte göra något så länge hon inte visar hälta eller obehag? Blev lite nojjig . Som det ser ut nu är det skinn i stort sett på hela såret förutom en pytte plupp längst upp som är lite öppen.

Sv: Sår på bakbenet. Tävla?

Känns hästen fräsch och rör och arbetar utan problem så är det bara att starta tycker jag, har hästen ett vitt tecken där den har skrapsåret? Har vi starthästar (trav) med något sår som inte påverkar hästen så lägger vi gärna på blåspray om nu hästen inte är vit på benet så stör det inte ögat lika mycket.

Nej hon visar inga obehag. Hon är svart vid spret men jag tkr det syns ganska mkt ändå .

Ja smörjer med tjärsalva men vet inte om man får ha nån salva när det gäller tävling ? :S

Jag hade tävlat. Så länge hästen inte är halt, öm el såret blöder eller vätskar tycker jag inte att det är ett problem.

Nej såret är torrt och fint och spricker heller inte upp när jag ridit hemma.
Men det är ju det att om "fel" ögon så att säga ser. Om du förstår ?
Det finns ju de som vill förstöra för andra.
Men jag kör på :) Vet du om man får smörja med Tjärsalva ? Kanske skall låta bli?

Burken är så smutsig så ingen text syns :angel: hihi. Men det är ju den vanloga Tjär/Häst salvan som ja tänker nästan alla har :) En svart burk med vitt lock :)

Ok. Tänkte smörja på lite på morgonen så det håller sig lite mjukt.
Startar ju ganska sent så :) Men tusen tack :)

Jag hade inte smort just innan tävling för att det fastnar en massa smuts i salvan.

Nej såret är torrt och fint och spricker heller inte upp när jag ridit hemma.
Men det är ju det att om "fel" ögon så att säga ser. Om du förstår ?
Det finns ju de som vill förstöra för andra.

Fast det spelar ju ingen roll om "fel"ögon ser om du menar det är konkurrenter, det är ändå överdomaren som tittar o bestämmer o sår på det sättet du beskriver brukar vad jag förstått aldrig vara problem.

Liknande trådar

Hästvård I fredags släpptes min häst ihop med ett annat sto. De sparkade lite emot varandra så där som de kan göra när man släpper ihop dem. När...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: Freeride
·
Hästvård Min häst hade i Tisdags dragit på sig en ordentlig sårskada,med en djup sårficka till följd av det,han fick penicillin direkt,och har nu...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: lady_vip
·
Hästvård Igår gjorde min häst "illa" sig för första gången. Ett 1x2 cm stort sår i pannan. Det ser ut som ett skrapsår och det blöder inte...
Svar
3
· Visningar
646
Senast: skuggi
·
Hästvård Först och främst; vi har kliniktid, inte förräns om 14 dagar tyvärr så jag ska ringa och höra om jag kan få en tidigare på annan klinik...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 098
Senast: Terja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar