Santa cruz fälttävlanssadlar

Sv: Santa cruz fälttävlanssadlar

kl

Jag har en Ordo Equester Mars som jag gillar, omvärmningsbar bom så bra för unghästar.

Men jag vill verkligen tipsa om Selle Hoffsteiner-sadlarna! Provade ett par sådana härom helgen och de är de skönaste jag ridit i (slår Amerigo, Equipe, Butet och allt annat jag ridit i genom åren), den sätter en i en bra position och ger ett lagom stöd. Man får dem skrädarsydda efter sig och hästen, natulrigtvis med singelkåpa om man vill, vilket jag älskar, massa olika alternativ! Jag ska skaffa en sån när unghästen växt färdigt (om han inte säljs).

148248_10152209310221397_283356505_n_52ed4475ddf2b3517fde34a1.jpg

*kl*

Tack för tipsen!

Jag behöver väl kanske inte egentligen så stora stöd, men en sadel som sätter mig i balans som fio säger.

Rebecca: Vilka är det som säljer de sadlarna i Sverige? Hittar bara en fransk hemsida, min franska suger...

HAHAHA vaddå menar du att det beror på att du har stor röv :D

Jag tycker du ska köpa dig en hoppsadel som sätter dig i balans, köp ingen terrängsadel. Amerigo CC eller DJ tex sätter ryttaren i en bra position automatiskt, då är det enklare att jobba på sin balans.

Nu har jag fått hem en Amerigo Farouche. Enligt mina ögon verkar den ligga bra. Provred idag, tyckte först sådär, men kortade sen upp läderna ett hål så jag fick stöd för knät...

Provade även att cantra i 2 hål kortare läder, och tadaa! Kunde hålla balansen utan att hålla i tyglarna. (snäll pålle idag...)

Liknande trådar

Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
420
Senast: Kristall10
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
56
Senast: Gunnar
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka