Sanslöst!

Nebraska

Trådstartare
Jag vill döpa om min nyinköpta häst.Fick idag blanketten från STC.Dels utgår en extra avgift för en dublett av hästpasset á 875:- :smirk: .Men det är inte nog, hästen får inte ingå i livsmedelsproduktionen!Que :confused:

Sv: Sanslöst!

För att den byter namn???

Hade ingen aning om att det var karens på namn. :rofl: :rofl: :rofl:

Undrar om det är det på smeknamn också? Nya hästen "hette" likadant som min gammelkatt och det går ju inte??? :p

/// ghost

Spelar det någon roll vad hästen heter? :D

Att den inte får ingå i livsmedelsproduktion beror nog på att den får ett helt nytt pass och ev. medicineringar som gjorts tidigare inte finns med i det nya. De skulle ju kunna föras över till det nya med det ska kanske göras av den veterinären som behandlade vid varje tillfälle? Då blir det väldigt omständigt... Lättare då att bestämma att inga hästar som fått ut ett nytt pass, oberoende av anledning, får användas till livsmedelsproduktion.

En lösning kunde vara att STC kom på ett bra sätt att ändra namnet i befintligt pass istället.

Haha...hon kanske tänkt att döpa den till Ipren :angel: eller nåt :rofl:

...förresten så fyller ju veterinärerna ändå inte i passen....jag har då aldrig varit med om det..

Senast ändrad:

Varför vill du byta namn? Har han ett sånt tråkigt ett?

Min heter som en ÖLsort, så vi väntar oss gratis konsumtion om han hamnar i vinnarcirkeln nångång :bow: :d

Det är en hon.Och hon ska döpas om till en Springsteenslåt.För fribiljetter till nästa turne :bump: :rofl: :bump: .

Oops...ok...Hon... :o
Ja de låter som en bra satsning, vi travhästägare är ju (oftast) så fattiga så vi måste suga ut vartenda öre vi kan hitta .... ;)

:D Det är rätt :D:D

Jag döpte ju till en Eagles låt....There's a New Kid in town...everybody talking 'bout the new kid in town..........tror du jag får fribiljetter :D

Haha,då ska jag döpa om Clown till Wonderchild,bara älskar Walz..... :love:

Och han gör för m.k.t. skäl för namnet Clown...... :D

Men hur menar dom då?
eftersom all hästar i sverige måste enligt lag ha hästpass fr.o.m juni i år.
och dom ska chippas och så.
Dom som inte har det får ju alltså då ett nytt pass.
Får inga hästar i sverige 'ingå i livsmedelsproduktionen' då?
förutom dom som har haft pass från födseln?
:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 762
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 958
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 166
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 915
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka