sänkning av totalvikt av släp

D

Duva

Undrar om det går att omregistrera ett hästsläp så att dess totalvikt blir mindre. Om det går undrar jag hur man i så fall går till väga och om det kostar något.

Sv: sänkning av totalvikt av släp

Du kan få ditt släp nedvägt, det som minskar är då lastvikten. Totalvikten blir alltså lägre med den följden att du får lasta mindre i det. Reglerna för hur man går tillväga har dock ändrats i år. Sök på forumet för det har stått ganska mycket om sådant de senaste månaderna.
Det är tex skillnad på om du har ett fabriksnytt släp eller ett begagnat. Köper du från fabrik kan du bestämma vad du vill ha ditt släp typat till för vikt.
Vet inga summor men det som kostar är byte av kopplings/kulhandske, omregistrering, registreringsbesiktning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Fordon Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som...
2
Svar
30
· Visningar
3 145
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Jag hittar en del gamla inlägg gällande uppkörning för BE med hästtransport men jag är intresserad av erfarenheter från mer närtid. Jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 190
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar