Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Piek: Jag tror det helt och hållet beror på ens egen smak. Jag tycker de är vidriga, särbon har några så jag har testat. Det jag verkligen älskar att sova i är krispig bomullspercale.
Hur känns de?
Läste att de ska vara bra om man lätt blir varm och fuktig när man sover
Jag håller med @athena_arabians om linne. Vi har linnepåslakan (ej underlakan) och det är mycket svalare och skönare än bäddset i percale, som lätt känns svettiga. Mikrofiber har jag inte provat.
Så kan det säkert vara. Mitt percalebäddset var från Ikea. Det är nu omsytt till spjälskydd.Fast jag tycker inte percale känns svettiga. Riktigt bra percale är krispig och känns väldigt sval. Dock ska man komma ihåg att ofta är billig percale blandat med syntet vilket inte alls ger samma svala och krispiga känsla. Det samma gäller tunn och sladdrig bomullspercale.
Jag skulle som sagt gärna vilja testa linne men någon här på Buke sa att de är väldigt mjuka och det vill jag verkligen inte ha.
Så kan det säkert vara. Mitt percalebäddset var från Ikea. Det är nu omsytt till spjälskydd.
Linne är mjukt om man tumlar det, vilket många menar att man inte ska göra. Jag gör det för att jag gillar känslan och looken när det är tumlat. Får det hängtorka blir det styvt och ännu värre om det manglas.
Jag har H&Ms, väldigt prisvärda. Jag har underlakan från Himla () så de kanske faktiskt är i percaleIKEAs är verkligen inte representativt för percale. Bra märken i Sverige är HIMLA och Linum. Köper man utomlands är Sheridan underbara
Jag kanske får lov att våga testa linne ändå då. Jag har ingen torktumlare så tumla dem kan jag ändå inte göra Vilket märke/märken har du på linnesängkläderna?
Jag har H&Ms, väldigt prisvärda. Jag har underlakan från Himla () så de kanske faktiskt är i percale