Sänggavlar?

Andromedae

Trådstartare
Efter att ha tapetserat sovrummet med en fin, vit tapet har vi insett att det kanske skulle vara en god idé att skaffa en sänggavel. Den snabba googling jag företog mig visade dock att det var svindyrt med gavlar! Den snåla sidan av mig skriker vid blotta tanken på att lägga flera tusen på en klädd träbit, så nu letar vi alternativ.

Är det någon som gjort en egen sänggavel? Hur, i sådana fall? Pris?
Andra tips?

Sv: Sänggavlar?

Byggde en i somras av gamla plank som jag nött bort färgen på så de ser schysst slitna ut, klädde kanten med båttross och monterade på två nackkuddar och två spotlights som läslampor. Blev jätte nöjd och har fått mkt beröm för den :D

Glömde kostnad..

Plank skräpvirke= gratis
Några skruv som jag hade hemma
5 meter båttross typ 300kr
2 spotlights 350 kr
2 kuddar 300 kr

Du måste ha lagt upp den på nätet, exempelvis facebook eller photobucket. Sedan klickar du på ikonen med ett kuvert här ovanför och klistrar in bildadressen :)

Jag köpte en skiva (typ spån/mazonit) i lagom storlek, vadd/skumplast efter tycke och smak, fint tyg och fina knappar.
Sedan var det bara att härja loss.

How to do it:
Borra hål i skivan där knapparna ska vara.
Limma på skumplasten.
Häfta fast tyget.
Sy fast knapparna.
Klart! :)

Så återkommer den - vår sänggavel :D
5_2_12_2.jpg

5_2_12_4.jpg

Skräp från jobbet. Jag offrade ett sandpapper och en liten burk lack :)

Har sett bilder på gamla spegeldörrar omgjorda till sänggavel som jag tyckte var fina. Men nu vet jag ju inte om det passar in i eran stil:)
Gillade Zews gavel skarpt!

Du måste ha lagt upp den på nätet, exempelvis facebook eller photobucket. Sedan klickar du på ikonen med ett kuvert här ovanför och klistrar in bildadressen :)

Får se om jag lyckats http://s42.photobucket.com/user/meggan36/media/Mobile%20Uploads/20140219_184156_zps9feb7eb2.jpg.html

[URL=http://s42.photobucket.com/user/meggan36/media/Mobile%20Uploads/20140219_184156_zps9feb7eb2.jpg.html][/URL]

Vi har en gammal dörr som sänggavel. En vit sliten spegeldörr. Kostade 250kr på blocket.

Har sett bilder på gamla spegeldörrar omgjorda till sänggavel som jag tyckte var fina. Men nu vet jag ju inte om det passar in i eran stil:)
Gillade Zews gavel skarpt!

Vi har en sån. Superlätt att göra. Man bara målar i den färg man vill, och skruvar fast.

Tack :)

Från början är det en sida av en stooor låda som man ställde bredvid graven och la jorden i när man grävde :angel: (Man hakade ihop sidorna med hasparna.)
Nu har vi lite modernare metoder :)

Tror Elegant Machinery här på Buke har gjort en egen där hon klätt in den med tyg. Hör med henne? :)

Träskiva, skunmmgummit från en gammal bäddmadrass som häftades fast och ett vitt tyg (som också häftades fast på baksidan med häftpistol. Den står löst mot väggen och sängen håller fast den.

pict6796_51a1fb8e9606ee78fbbe1501.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka