säng/soffliggande schäfer!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fairytale
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 115
F

Fairytale

Ja är det bara jag som har en schäfer som inte vill något hellre än att ligga i sängen och soffan? Hon är 4 mån nu och har tidigare inte visat något intresse av att vilja komma upp men NU!! Nu vill hon inget annat och hon är uppe så fort hon får chansen det lilla livet:love: Hon får ju inte vara där men det kan vara lite roande att se hennes tappra försök att spela söt så kaaaanske man kan få komma upp bara en liiiiiten stund:grin:

Så berätta nu om era hundars vanor och släng gärna in bilder på myspys vovvarna när de ligger där ingen hund igentligen får vara men är ändå för ingen kan motstå dem:love:

Sv: säng/soffliggande schäfer!

Ja, detta är min andra schäfer och trots att mina föresatser varit att inte sova soffan och i sängen så vaknar jag varje morgon av en nyvaken knorrande, slickande schäfer flicka på 5 1/2år som sträcker på sig och gäspar och gärna ligger kvar och mornar sig tills jag stigit upp och satt på kaffet....

Har en jack russell på tre år. I början var det bestämt att vi skulle ha en lydig hund som inte fick mat direkt från bordet, och som skulle ligga i sin korg när han sov.
Första natten jag hade honom, stog en korg brevid min säng han skulle ligga i. Där satt han, liten som en griseknoe och tittade på mig med sina ledsna ögon och gnydde.
Kunde jag motstå att ta upp honom ? NEJ. Såklart inte, så ja vi har gjort ett litet undantag, han får vara i min säng.

Men han får itne vara i tv-rummet, för mattan blir aldelses vit när han fäller.
Så då sitter han i hallen och tittar med dom där ögonen igen "får jag komma in" snälla, bara en liten stund". Så säger man åt han: ja kom då Då fäller han öronen bakåt och viftar på svansen och börjar springa till en. Så jäkla söt !

Ja visst är det svårt att motstå dem! De bara sitter och väntar på klartecken att få komma och när de väl är ok blir det så lyckliga så:love:

Våran hund skulle aldrig få sova i sängen eller vara uppe i möblerna, han fick heller inte vara lös i huset då han var ensam.

När han var ca 6 månader och fortfarande sov i bur i hallen började han kraffsa på nätterna, i plastlådan under buren så jag kunde inte sova, har rummet just brevid, så jag började släppa ut honom innan jag skulle sova, sedan så fick han en korg istället och galler för hallen, sedan så fick han börja sova inne på rummen och nu sover han i min säng varenda natt, när det börjar bli för varmt ligger han under den.

Får alltid vara lös, sover alltid i säng/soffa :grin:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 113
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 027
Senast: Monstermom
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 922
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 540
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V