Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Varför inte 4-års på en gång om man har ett sto som haft föl?

Detta är ju helt sjukt. Finns det ingen som kan påverka detta beslut? Uppfödare, ryttare och hästägare måste ha någonting at säga till om!

Jag köper inte detta alltså, vi har planerat hela hösten för detta, valt bort och stuvat om in absurdum och så kan de inte ens flytta terrängen till Hermanstorp = 3 mil. Hur skall vi Norrlänningar kunna förbereda våra unghästar för en final i april????
Vanliga tävlingar må man flytta om lite hur som helst, men mästerskap och årgångstävlingar gör man bara inte så med
Känner mig helt överkörd :mad:

Jag köper inte detta alltså, vi har planerat hela hösten för detta, valt bort och stuvat om in absurdum och så kan de inte ens flytta terrängen till Hermanstorp = 3 mil. Hur skall vi Norrlänningar kunna förbereda våra unghästar för en final i april????
Vanliga tävlingar må man flytta om lite hur som helst, men mästerskap och årgångstävlingar gör man bara inte så med
Känner mig helt överkörd :mad:

Det finns ett alternativ.
En arrangör erbjuder sej att hålla det på anläggning som omnämnts. Uppstallning/boende/anlägging mm fixat. Nu hänger det på funktionärer och lite annat...
Jag vet inte varför man väljer att inte ta detta alternativ.
Nog ska det gå?

Ang Hermnastorp så är banan inte iordning dvs klippt osv.

Tyvärr är där hopptävling där nästa helg.. så det brinner i knutarna för att få ihop det denna helg.

Snälla, snälla, snälla G..s ta det denna helg, vi tre norrlänningar packar och åker direkt. Kan även hjälpa till i mån av tid, kan ta med fler vana funktionärer om "vettigt" boende finns :bump:
Den bruna :bump: i hagen och vill iväg :love:

Det finns ett alternativ.
En arrangör erbjuder sej att hålla det på anläggning som omnämnts. Uppstallning/boende/anlägging mm fixat. Nu hänger det på funktionärer och lite annat...
Jag vet inte varför man väljer att inte ta detta alternativ.
Nog ska det gå?

Ny tråd finns om det. Bollen ligger hos Swedehorse, hoppas de nappar! :D

Snälla, snälla, snälla G..s ta det denna helg, vi tre norrlänningar packar och åker direkt. Kan även hjälpa till i mån av tid, kan ta med fler vana funktionärer om "vettigt" boende finns :bump:
Den bruna :bump: i hagen och vill iväg :love:

som sagt G tar det.. om Swedehorse vill...

se andra tråden :idea:

KL

Härmed lovar jag högtidligt att bjuda alla Brunhästägare på vin, glamour och skoj OM det blir final i Gärds!:bump:

OBS! Gäller endast lördagkväll...på söndag är det krig igen!:devil:

KL

Härmed lovar jag högtidligt att bjuda alla Brunhästägare på vin, glamour och skoj OM det blir final i Gärds!:bump:

OBS! Gäller endast lördagkväll...på söndag är det krig igen!:devil:

Det tackar vi för, Gärds kan jag dock inte bjuda på nån lokal kännedom om.... men kan berätta att jag vid senaste besöket där (-77) :o simmade i vattenhindret (typ hålet :devil:) med min ponny, dessutom tältade vi varvid de blöta ridbyxorna inte ville torka ute i daggen...
Dax för nästa generation att ta revansch :cool:

Det tackar vi för, Gärds kan jag dock inte bjuda på nån lokal kännedom om.... men kan berätta att jag vid senaste besöket där (-77) :o simmade i vattenhindret (typ hålet :devil:) med min ponny, dessutom tältade vi varvid de blöta ridbyxorna inte ville torka ute i daggen...

Nu är det ju så att som Mamma så drar jag mig för att önska något barn något illa....MEN!!!! Varför inte följa traditionen som du så tydligt startat i er familj.....????:devil:

Nu är det ju så att som Mamma så drar jag mig för att önska något barn något illa....MEN!!!! Varför inte följa traditionen som du så tydligt startat i er familj.....????:devil:

Hon lär i alla fall få slippa dra på sig kalla, fuktiga ridbyxor kl 6 på morgonen för nu förtiden har ungarna mer än ett par ridbyxor ;)

KL

Nåväl, som tidsfördriv åker jag nu iväg och tävlar dressyr ikväll...måste ju vara laddad och klar för att klå alla Bruningar....ska jag nu fylla deras ägares bägare så ska jag åtminstone först slå dom i dressyren!:idea:

Då var jag hinderfunktionär :bump:
det var en "gammal" stridsvagnsgrop som var vattenhinder. Har t.o.m kort därifrån...
Den tidens ridbyxor torkade inte på en vecka :eek:

Det verkar ju som om att det blir Skåne om 14 dar så nu står både Betti och Bets på kö till Stockholm (Ryttis) i helgen. Lite pyrt att behöva efteranmäla och betala extra när man inte slarvat själv :mad: Kommer vi inte med blir det hoppning i Gangnef (de ni :angel:) stället för här skall inte sittas å deppas i helgen ;) nu trimmar vi vidare :)

Hm... Kvälls dressyr en onsdag :angel: Kan det vara tantgruppen på ridskolan :devil:

Hm... Kvälls dressyr en onsdag :angel: Kan det vara tantgruppen på ridskolan :devil:

Din typ! Det var givetvis en STOOOOOR lokaltävling...till skillnad mot Nordbor så ser vi Sydbor till att fixa tävlingar även på veckorna så man hinner med både dressyr och hopp....:devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka