Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Verkar som att ni haft kul... (och blött :eek: ) söderöver

Kan vi andra få en lite mer utförlig rapport tack :cool:

Jag ser i alla fall fram emot en rapport från Tasse och MrPig om vattenspeglar och ev- stormar i vattenglasen som de utlovat :D

Och ja! Nova jag har lagt in filmen själv... sen hade de inga såna vattenmattor och regnbågslådor på 80-talet (då hade halva klassen stannat ut sig i såfall) och många bommar.... mja, dax för glasögon kanske

Senast ändrad av en moderator:

beror på hur stora glas man hittar i hotell restaurangen:banana::banana:

och det går bra om man bor på 200serien´s rum DÅ SLIPPER MAN TRAPPOR

Vad är det för fel på trappor???
Det är/kan vara bra hinder det med.
Jag kan då säga att jag har tränat på trappor i helgen! :idea:
Sen så tänkte dom väl på eran ålder, inte ska ni äldre behöva springa/gå i trappor för mycket. :devil:

Blött, fråga BB EJ TD NÄRKE, där var det nog blötast, :angel: eller hur var det vid middagsbordet?

Inte blev man så mycket klarare över TR tolkningar direkt fast det har vi väl redan kommit överens om att det inte ska finnas några enkla tolkningar.
Tyvärr pratade jag och Old Q inte så mycket vi hade fullt upp i alla möjliga olika diskussioner på olika håll.
Men den diskussionen kan nog tas om lite drygt 2 veckor då vi nog ses igen.

Om vattenspeglar. Jo jag såg en som DRACK vatten till förrätten.

DOM SÄGER ATT ENSAM ARBETARE ÄR I RISKZONEN:confused:

Så vill ni rädda er BB ställ upp mera och hjälp till

OM inget annat kan ni hålla GLASET under tiden BB binder hinder:rofl::rofl:

Problemet är att sveriges näst största vattenhinder ligger bara meter från konferanslokalerna, vi får se vad vi banbyggare kan göra åt den faran innan vi påbörjar konferensen. En rejäl palissad med djuplandning bakom, djuplandning i dubbel bemärkelse. :idea: :rofl:

Jahapp...:mad: När man nu skulle resa söderut för att beskåda detta vattenhinder så får man skjuta på det för att ni har SNÖSTORM där nere :o
Vi som skulle åka till solen:idea: och värmen:cool: och :bump::a terränghinder :angel:

*KL*

Sv: Vågar inte rida ut själv

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av Bettibets
Får verkligen hoppas att detta inte ÄR en fälttävlansryttare utan en "wannabe"

Inom alla grenar finns det väl såna som drömmer om saker som helt saknar förankring i verkligheten

Varje år kommer det i varje fall såna hit på läger

Vore kul att få en närmare beskrivning av en sk "WANNABE"...:smirk:

MIN beskrivning på en FT-Wannabe:

• Köper vit Springare för h*n har läst på buke att en sån grå bra i terrängen...
  • Utrustar Springaren med senaste nytt från B***es, rosa schabrak, rosa luva, rosa skydd runt om
  • Hoppar 1 Pay and Jump på 90 cm...HURRA vi kom runt men 1 meter känns högt...
  • Åker till (o)seriös Ft tränare och rider upp för kortet
  • Nu så, här kommer vi! Förresten vi åker på läger till H*fors först...
:banana::banana:

Skönt, verkar inte som om vi gröngölingar stämmer in!!!:banana:
  • Köper vit Springare för h*n har läst på buke att en sån grå bra i terrängen...
    Har ingen helvit, tack o lov!
  • Utrustar Springaren med senaste nytt från B***es, rosa schabrak, rosa luva, rosa skydd runt om
    Handlar mest i Ullared och i ljusblått!
  • Hoppar 1 Pay and Jump på 90 cm...HURRA vi kom runt men 1 meter känns högt...
    Lite högre och oftare har det väl varit...
  • Åker till (o)seriös Ft tränare och rider upp för kortet
    Hur vet man skillnaden när man är ny och inte har hunnit hänga på FT-buke??????
  • Nu så, här kommer vi! Förresten vi åker på läger till H*fors först...
:banana::banana:[/QUOTE]
Miss igen:bump:

En "Wannabee"

Lägger mycke energi på "rätt" utrustning och så många fodertillskott som möjligt så att man slipper träna för mycket "hemma"
Har provat på hoppning, men av någon anledning vill hästen bara hoppa låga hinder...:angel:
Har provat på dressyr men av någon anledning har hästen för dåliga gångarter/går oregelbundet....:angel:
Och kommer då på att man kan rida fälttävlan för det är inte så svårt ;)
Kommer antingen från en ridskola där man inte är så intresserad av att eleverna skall lära sig rida bara de får vara glada och betala :D
Eller från en tränare (förvånasvärt ofta manlig) som har förstått att med mycket fjäsk får du både bra betalt och kan sälja skräp-hästar dyrt till dom:o

Behöver jag tillägga att dom är i klar minoritet hos oss och antingen får sin livs Aha-upplevelse och blir omvända hos oss :bow:
Eller trivs inte speciellt bra och kommer aldrig tillbaka :devil:

En "Wannabee"

:rofl::rofl::rofl: Ni är för roliga, tänk vad man får lära sig på Buke!

:idea:Men jag tror vi ska prova fodertillskott istället för dyra dressyr- och hopptränare;
  • Då blir man ju miljövänlig och sparar en massa diesel:)
  • Man får gladare chef för man behöver inte ta ledigt stup i kvarten för att åka på träning:bump:
  • Man sparar på materialslitaget och benskydd, sadlar, boots m.m. håller längre:D
  • ...och eftersom allting är lättare i FT så spelar det ju ingen roll om man utvecklar sin ridning heller:bump:

Du är ett Wannabee-ämne :D

Utom på en punkt..... du spar inte på sadlar, benskydd mm för det spelar ingen roll om du använder grejerna eller inte för det skall vara senaste inne-märke och måste bytas ut även om de är oanvända :angel:

Eller naturligtvis om sadelutprovaren, "tillskottsförsäljaren" eller "hästprataren" säger så :devil:

Du är ett Wannabee-ämne :D

Utom på en punkt..... du spar inte på sadlar, benskydd mm för det spelar ingen roll om du använder grejerna eller inte för det skall vara senaste inne-märke och måste bytas ut även om de är oanvända :angel:

Eller naturligtvis om sadelutprovaren, "tillskottsförsäljaren" eller "hästprataren" säger så :devil:

Du glömde:

Equiterapeuten
Strasser verkaren
Grannens mosters farbrors vän som hade häst en gång för 100 år sen.
Kompisens bästis väninnas mamma som en gång hade en häst som fick ett tillskott som gjorde att den hoppade hus och såg ut som en bodybuilder.

:rofl::rofl::rofl: Här kommer sammanfattning:
Håll utkik efter oss riktiga "ämnen" på FT-tävlingarna framöver;
Vit springare, babyblå mössa med matchande benskydd, svindyra hästar/ponnys som inte kan hoppa och är helt utan gångarter, ser ut som bodybuilders pga alla fodertillskott
...och sist men inte minst, mitt egna lilla (kanske något avunssjuka??)tillägg; värsta hästbilen med supermodern utskjutbar bodel och helt sponsrad av tillskottsfabrikat!!!

Lagom tills sandlådan hamnat på sidan 2 igen :eek::eek::eek:

Så kommer den utlovade bilden på Boeri-hjälm och afro-krull ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka