Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Aha, !! kanske ska vi inte godkänna längre banor än 2.5 km? då orkar alla pralinälskare kravla sig runt så alla kan banan och på så sätt minskar man olycksrisken.:crazy:

Jag tror att olyckorna händer för att banorna är för långa för de lata ryttarna. De ids inte gå den mer än en runda. Så istället inför vi att alla ska ha golfbilar. Batteri då så de är tysta och miljövänligare. Rosa såklart. Banorna byggs så att det går att köra runt med denna.

pink.jpg

Förresten så hittade jag denna sida till Novali

http://dagensrosapryl.bloggagratis.se/

Jag tror att olyckorna händer för att banorna är för långa för de lata ryttarna. De ids inte gå den mer än en runda. Så istället inför vi att alla ska ha golfbilar. Batteri då så de är tysta och miljövänligare. Rosa såklart. Banorna byggs så att det går att köra runt med denna.

pink.jpg

grymt bra ide, då orkar ju vi ponnyföräldrar att ta oss runt om och om igen..:banana:

pink.jpg

Jag ser fram emot när du skall försöka ta dig fram på banan i Gärds, särskilt där borta vid stenmuren skall det bli oerhört ntressant att se hur du tar dig över och sedan ner emot den stora kullen innan första vattnet :angel:

Här kommer idasagare voltandes ner i sin rosa golfbil , den landar uppochner i vattnet och en olycka har hänt innan ens tävlingen inleddes :eek:

Jag ser fram emot när du skall försöka ta dig fram på banan i Gärds, särskilt där borta vid stenmuren skall det bli oerhört ntressant att se hur du tar dig över och sedan ner emot den stora kullen innan första vattnet :angel:

Här kommer idasagare voltandes ner i sin rosa golfbil , den landar uppochner i vattnet och en olycka har hänt innan ens tävlingen inleddes :eek:

Jaja men jag skrev ju att det skulle vara körbana runt :idea:

vi river lite murar och bygger en autostrada runt

Ja, ja... bara plagiat ;) det hade vi i Mora redan på 90-talet

Kan säga att i slutet på 80 och början på 90-talet så avslutades alltid banvisningarna på Botkyrka med landgångsmacka och dricka.
I klubben fanns det en krögare som sponsrade med detta.

På den tiden så var det inte så många som red fälttävlan och nästan alla som deltog kom redan på fredagen och hade uppstallning.
Då var fälttävlansryttarna verkligen ett kringresande cirkussällskap.

Kan säga att i slutet på 80 och början på 90-talet så avslutades alltid banvisningarna på Botkyrka med landgångsmacka och dricka.

På den tiden så var det inte så många som red fälttävlan och nästan alla som deltog kom redan på fredagen och hade uppstallning.

Åhhh Nostalgi!:love::love: På den tiden var hästen också Grå...inga otäcka små troll fanns i mitt liv, lös och ledig for jag runt i vårt avlånga land o tävlade o tävlade o tävlade o tävlade....:D

Det bjöd alltid på dricka på ca halva vägen när man gick terrängen eller efter målgång.

Undrar när det försvann??? Men långt in på 90-talet var det även så

Det bjöd alltid på dricka på ca halva vägen när man gick terrängen eller efter målgång.

Undrar när det försvann??? Men långt in på 90-talet var det även så

Det försvann när vår ädla sport invaderades av glada ekipage som trodde fälttävlan var nåt man sysslade med när inget annat fungerar...:cool:

Jag hade planer att inför 2006 återinviga denna sed då jag hade bra kontakter med ett företag som tillverkar saft och cider.
Men då beslöt sig klubben för att inte ha någon fälttävlan, ett beslut som togs när jag var på semester utomlands för då fick dom inget "mothugg".
Inför 2007 så hade detta företag bytt leverantör så mina kontakter där var då inte lika bra så det resulterade i att planerna "rann ut i sanden" tråkigt nog.

Äsch! Det säger du bara för att du är avis för att DU inte var med på den tiden...:devil:

Nej inte ett dugg, jag började vid den tiden och det var rätt trist att alltid ligga först i dressyren enbart för att min häst var den enda som kunde gå stadigt på tygeln eller iallafall böjde stadigt på nacken :angel:

Och det var inte ens ironi

Nej inte ett dugg, jag började vid den tiden och det var rätt trist att alltid ligga först i dressyren enbart för att min häst var den enda som kunde gå stadigt på tygeln eller iallafall böjde stadigt på nacken :angel:

Nej, lilla vän...jag pratar om 87-89 när du inte ens var påtänkt i ft-världen...:rofl::rofl:

Låter som du beskriver en fälttävlan 1978 när jag red :rofl:
Nackböjning var vanligare då. Spelade inte så stor roll för sen var det terräng som hette duga. Vadå tidsfel om man red för snabbt.
Snabbast var det som gällde.

Hindrenas säkerhet :eek: ( och då red jag bara ponny.)

Med det bagaget så är dagens ft som söndagsskolan :p

Håller med dig förutom en sak.... Tekniska hinder var inte uppfunna då ;)

Om man inte räknar 80 cm djupa vattenhinder som "tekniskt" alltså :angel:

Gjorde du??? Det kommer inte jag ihåg :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka