Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, !! kanske ska vi inte godkänna längre banor än 2.5 km? då orkar alla pralinälskare kravla sig runt så alla kan banan och på så sätt minskar man olycksrisken.
grymt bra ide, då orkar ju vi ponnyföräldrar att ta oss runt om och om igen..Jag tror att olyckorna händer för att banorna är för långa för de lata ryttarna. De ids inte gå den mer än en runda. Så istället inför vi att alla ska ha golfbilar. Batteri då så de är tysta och miljövänligare. Rosa såklart. Banorna byggs så att det går att köra runt med denna.
Förresten så hittade jag denna sida till Novali
http://dagensrosapryl.bloggagratis.se/
Jag tror att olyckorna händer för att banorna är för långa för de lata ryttarna. De ids inte gå den mer än en runda. Så istället inför vi att alla ska ha golfbilar. Batteri då så de är tysta och miljövänligare. Rosa såklart. Banorna byggs så att det går att köra runt med denna.
Förresten så hittade jag denna sida till Novali
http://dagensrosapryl.bloggagratis.se/
Jag ser fram emot när du skall försöka ta dig fram på banan i Gärds, särskilt där borta vid stenmuren skall det bli oerhört ntressant att se hur du tar dig över och sedan ner emot den stora kullen innan första vattnet
Här kommer idasagare voltandes ner i sin rosa golfbil , den landar uppochner i vattnet och en olycka har hänt innan ens tävlingen inleddes
Ja, ja... bara plagiat det hade vi i Mora redan på 90-talet
Kommer Bettibets att hålla rosa kort kurser?
Kan säga att i slutet på 80 och början på 90-talet så avslutades alltid banvisningarna på Botkyrka med landgångsmacka och dricka.
I klubben fanns det en krögare som sponsrade med detta.
På den tiden så var det inte så många som red fälttävlan och nästan alla som deltog kom redan på fredagen och hade uppstallning.
Då var fälttävlansryttarna verkligen ett kringresande cirkussällskap.
Kan säga att i slutet på 80 och början på 90-talet så avslutades alltid banvisningarna på Botkyrka med landgångsmacka och dricka.
I klubben fanns det en krögare som sponsrade med detta.
På den tiden så var det inte så många som red fälttävlan och nästan alla som deltog kom redan på fredagen och hade uppstallning.
Då var fälttävlansryttarna verkligen ett kringresande cirkussällskap.
Det bjöd alltid på dricka på ca halva vägen när man gick terrängen eller efter målgång.
Undrar när det försvann??? Men långt in på 90-talet var det även så
Det försvann när vår ädla sport invaderades av glada ekipage som trodde fälttävlan var nåt man sysslade med när inget annat fungerar...
Det känns ju mer som om det reds så förr än nu iallafall.
Äsch! Det säger du bara för att du är avis för att DU inte var med på den tiden...
Nej inte ett dugg, jag började vid den tiden och det var rätt trist att alltid ligga först i dressyren enbart för att min häst var den enda som kunde gå stadigt på tygeln eller iallafall böjde stadigt på nacken
Och det var inte ens ironi
Nej, lilla vän...jag pratar om 87-89 när du inte ens var påtänkt i ft-världen...
Nej inte ett dugg, jag började vid den tiden och det var rätt trist att alltid ligga först i dressyren enbart för att min häst var den enda som kunde gå stadigt på tygeln eller iallafall böjde stadigt på nacken