Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Om anmälan inkommer för tidigt får anmälaren böta åtskilliga kronor till Idasagares sekretariatskaffekassa.:

Nja böter ska betalas genom rosa champagne, gott vin och god öl. Detta inhandlar alla innan tävlingen och medtas till tävlingsplatsen. Ingen vet vem som drabbas. :D

För att underlätta dylika protester med dressyrpoängen så kör vi med dator till varje domarsekreterare. Det betyder att det är enklare för ÖD att korrigera alla små misstag som domare gör. ÖD kan göra detta vid datron i sekretariatet. Resultatet från dressyren redovisas efter hoppningen. Protokoll publiceras på internet, dagen efter.
Finns ingen anledning att lämna ut papper (som kostar papper och toner samt sparas miljön) och kontrollräkna behövs inte då datorn gör det. Eftersom ÖD har kontrollerat poängen så kan inte protest heller lämnas. :p

Nja böter ska betalas genom rosa champagne, gott vin och god öl. Detta inhandlar alla innan tävlingen och medtas till tävlingsplatsen. Ingen vet vem som drabbas. :D

:Dkanske läge att byta upp sig från "cafeteriapersonal" på gärds till sekreteriat:D

:Dkanske läge att byta upp sig från "cafeteriapersonal" på gärds till sekreteriat:D

Regler för byte av utnämning

Moment 899:32 Uppgradering
För att bli uppgraderad från en lägre befattning, typ cafeteria personal, till t ex sekretariatsmedlem krävs Initieringsritual, IT-utbildning på lägst DataNörd nivå, Serviceskola lägst Hotell o Rest.utbildning Högskolenivå och diverse annat som specificeras senare.

Moment 899:33 Degradering
För att bli degraderad krävs endast åtskilliga bråk med Ansvarig. Degraderad medlem kan givetvis betala sig ur sin degradering genom att alltid bära med sig x-antal flaskor Rosa Champagne och snabbt ge till Ansvarig Person.

Regler för byte av utnämning

Moment 899:32 Uppgradering
För att bli uppgraderad från en lägre befattning, typ cafeteria personal, till t ex sekretariatsmedlem krävs Initieringsritual, IT-utbildning på lägst DataNörd nivå, Serviceskola lägst Hotell o Rest.utbildning Högskolenivå och diverse annat som specificeras senare.

Moment 899:33 Degradering
För att bli degraderad krävs endast åtskilliga bråk med Ansvarig. Degraderad medlem kan givetvis betala sig ur sin degradering genom att alltid bära med sig x-antal flaskor Rosa Champagne och snabbt ge till Ansvarig Person.

Okej, jag får väl fixa kaffe och bre mackor även i år då... och plugga mig upp i hierarkin!;)

Okej, jag får väl fixa kaffe och bre mackor även i år då... och plugga mig upp i hierarkin!;)

Fast som sekretariatspersonal anser jag din roll som superviktig. Spec om G är tävlingsplats. Tidigare ord cafeteriapersonal var så snål att det var risk för skaderisk bland funktionärerna då varken kaffe eller förtäring hittades utan förstoringsglas.
Vid Breeders åtgärdades detta och funktionärerna glömde att de var på tävling då de åt och drack istället.

TR IV kap Mom 1001
Cafeteria ska vara öppen med bra utbud vid banvisning samt på tävlingsdagen. Öppning en timme före aktivitetens början och stängning en timme efter aktivitetens slut. Kan på begäran öppnas av TD/ÖD då behov kan finnas. Cafeterian huvudsakliga uppgift är att se till att fuktionärer mår bra och får dryck och förtäring under tävlingen. Rosa champagne ska finnas i utbudet. Deltagare kan få tillgång till cafeterians utbud. Negerboll är obligatoriskt i utbudet.

TR IV kap Mom 1001
Cafeteria ska vara öppen med bra utbud vid banvisning samt på tävlingsdagen. Öppning en timme före aktivitetens början och stängning en timme efter aktivitetens slut. Kan på begäran öppnas av TD/ÖD då behov kan finnas. Cafeterian huvudsakliga uppgift är att se till att fuktionärer mår bra och får dryck och förtäring under tävlingen. Rosa champagne ska finnas i utbudet. Deltagare kan få tillgång till cafeterians utbud. Negerboll är obligatoriskt i utbudet.

YES! Bort med all sundhetshysteri och fram med godis, smarriga kakor, läbbigt feta mackor, lasagne och hamburgare som dryper av fett. (vadå vegetarian??? sluta tävla FT för guds skull...!) Semlor, kladdkaka med grädde SKALL finnas i varje café.

Fram med Cola, Fanta och Julmust! Kaffe i outsinlig mängd och som grädde på moset givetvis Pink Champagne annars kommer inte Pooh och Mrs L och den sistnämnda är ju min Idol!:D

/SmalNova (som givetvis aldrig bantat en dag i sitt liv o som har så god ekonomi att för varje bakelse som intas så köps det en ny ridjacka....)

Fast som sekretariatspersonal anser jag din roll som superviktig. Spec om G är tävlingsplats. Tidigare ord cafeteriapersonal var så snål att det var risk för skaderisk bland funktionärerna då varken kaffe eller förtäring hittades utan förstoringsglas.
Vid Breeders åtgärdades detta och funktionärerna glömde att de var på tävling då de åt och drack istället.

[vilken tur att det var breeders vi jobbade på då:D, vissa miner blev det dock då vi tillfälligt stängde "P G A TÄVLING" - ville ju se EW förstås... Men visst, lovar se till att kaffet flödar o att sekreteriatet har en flytande ström av chokladbollar då....:rofl:

Sitter här och har inget bättre för mig och funderar ut nya moment. Häst och barn i skåne, gubben i sälen och sonen på träning. Vad tror ni om ngn form av handikapp system a´la golf. Tex långa resor ger ett visst avdrag på straffen beroende på hur långt man åkt:bow: Då kan tom norrlandstävlingar bli intressanta:banana:Även de som har funktionärer med sig får ett visst avdrag på straffen beroende hur många man har med och vad dessa gör:D. Vad tror ni och hur skulle detta formuleras;)?

Denna justering av dressyrprotokollen sker efter avslutad tävlingsdag i samspråk med trevliga kollegor samtidigt som man avnjuter en god amarone.

Senast ändrad:

Cafeterian ska även vara öppen efter avslutad ryttarfest så att alla kan få en "nattmacka" innan sömn.
Vid banvisningen så införs en "10 minuters kontroll" vid banmitt där det serveras smarrigheter.

Ja, ja... bara plagiat ;) det hade vi i Mora redan på 90-talet

Det där med handicap för lång resa... bravo :love:

Visste det skulle falla dig i smaken:D Men tänkte att det kan även göra tävlingar norrut mer attraktiva oxå ( jag har ju mitt hjärta ännu längre ut än den nordligaste banan) för att sprida ut tävlingsplatserna över landet så vi inte bara hamnar i Skåne:angel:även om dottern är där (men det finns ju skäl för det)
Men ska fundera vidare på handicap systemet om ingen förekommer mig:cool:

Fantastiskt bra. Kanske kompletterat med max tempo vid banvisning 50 meter/minut.

Ja tack :bow::bow: av någon anledning hamnar jag + ett annat gäng alltid sist i banvisningarna och vi brukar precis hinna fram till hindret i ifråga när banbyggaren sagt sitt och skevar iväg till nästa :o

Ja tack :bow::bow: av någon anledning hamnar jag + ett annat gäng alltid sist i banvisningarna och vi brukar precis hinna fram till hindret i ifråga när banbyggaren sagt sitt och skevar iväg till nästa :o

Om du tränade lite mer istället för att ligga på sofflocket och käka praliner så kanske du orkar hänga med längst fram vid banvisningarna som vi andra???:devil:

Ja, ja... bara plagiat ;) det hade vi i Mora redan på 90-talet

Det där med handicap för lång resa... bravo :love:

Moment 1134,45

Handicap för långa resor gäller givetvis inte Norrlänningar. Undantag från denna regel kan inte göras. Dock finns alltid möjlighet till mutor.

Om du tränade lite mer istället för att ligga på sofflocket och käka praliner så kanske du orkar hänga med längst fram vid banvisningarna som vi andra???:devil:

Vaddå vi andra ? När gick du en terrängbana som var längre än 2.5km sist :devil:

Vaddå vi andra ? När gick du en terrängbana som var längre än 2.5km sist :devil:

Aha, !! kanske ska vi inte godkänna längre banor än 2.5 km? då orkar alla pralinälskare kravla sig runt så alla kan banan och på så sätt minskar man olycksrisken.:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka