Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

kl
när och var hålls denna fantastiska tävling där alla fräcka buketalister ska tävla?;):D

kl
när och var hålls denna fantastiska tävling där alla fräcka buketalister ska tävla?;):D

Var:

På fiktiv bana byggd av OldQ (naturligtvis med pappershinder och ösregn) med Stall Pooh som 100%-ig sponsor och Idasagare som enväldig sekretariats personal och Tasse som ÖD.

Övrig personal tas från alla lösa och lediga folk som hänger på FT-buke...

När:

Så fort personalen får tummen ur häcken!:D

Med vilka ekipage:

Alla ekipage som kvalar in enligt TR i Sandlådan och som dessutom mutat TS på vedertaget sätt.:angel:

Även detta gäller ju inte mig då jag är 19 år, ser ut som 19 år och alltid kommer att förbli 19 år.....Rosa forever!:love:

:rofl::rofl::rofl: Ungefär lika sant som att jag inte är gammal nog att rida "veteran 90"

Var:

På fiktiv bana byggd av OldQ (naturligtvis med pappershinder och ösregn) med Stall Pooh som 100%-ig sponsor och Idasagare som enväldig sekretariats personal och Tasse som ÖD.

När:

Med vilka ekipage:

Alla ekipage som kvalar in enligt TR i Sandlådan och som dessutom mutat TS på vedertaget sätt.:angel:

Eftersom jag fick äran att vara ÖD så måste jag följa årets typexempel när det gäller TR och meddelar härmed att inget TR är klart och kommer inte att bli klart förens vi inblandade sedan länge har varit i behov av ett aktuellt TR. Jag vill också påpeka att en del av dom TR regler ni har fått nys om kommer att gälla, vissa är inte aktuella. Vilka regler som det gäller bestämmer jag mig för, när och på vilket humör jag är på när det aktuella inträffar.
För är inte jag nöjd med det som står i TR så har jag FULL MAKT att göra egna regler! Det är endå jag som tolkar dom. :confused::smirk:

Eftersom jag fick äran att vara ÖD så måste jag följa årets typexempel när det gäller TR och meddelar härmed att inget TR är klart och kommer inte att bli klart förens vi inblandade sedan länge har varit i behov av ett aktuellt TR. Jag vill också påpeka att en del av dom TR regler ni har fått nys om kommer att gälla, vissa är inte aktuella. Vilka regler som det gäller bestämmer jag mig för, när och på vilket humör jag är på när det aktuella inträffar.
För är inte jag nöjd med det som står i TR så har jag FULL MAKT att göra egna regler! Det är endå jag som tolkar dom. :confused::smirk:

Solklart! Du har fattat precis hur Sandlåde TR ska utformas!:bow::bow:

Var:

När:

Med vilka ekipage:

Har du hittat nån TD då??? Jag tror inte vi har nån sån på Buke eller har jag fel :o

Jag har i så fall en idé om varför... :devil:
men det är bäst jag håller den för mig själv annars tror jag Lena stänger tråden

Fastnat pa flygplatsen i Christchurch, vantar pa att dom ska laga motorerna pa planet. Sitter i nan slags lounge med fri sprit:banana: och planerar sandladebanan.
Efter 6 timmars vantan har kan jag saga att det blir en mycket krokig bana.:devil:
Vad sags om ett rosa klubbhus?
Nu hojtar dom nat om boarding, undrar vad det ar?:confused:

Har du hittat nån TD då??? Jag tror inte vi har nån sån på Buke eller har jag fel :o

Jag har i så fall en idé om varför... :devil:
men det är bäst jag håller den för mig själv annars tror jag Lena stänger tråden

TD??? Vad är det? Aha...du menar en sån där typ som springer runt och hindrar ryttarna från att göra det de är bäst på...dvs rida fel väg, hoppa över dressyrstaket, stoppa mer än 3 ggr på terrängbanan, riva en massa hinder på hoppbanan, tjafsa emot domare + ÖD...:angel:

Nej nån SÅN vill vi inte ha på sandlådebanan....:devil:

Nej, nej, nej en TD är en sån som springer och snokar före tävlingen och gör OldQ vansinnig för att han inte får göra banan så krokig som han vill :mad:

Dock brukar man kunna lösa problemet med nitiska TD:ar genom att bjuda på grogg (t.ex en dunk "Skogsstjärnan") :devil:

På tävlingsplats är TD en raritet, är oftast ersatt av ÖD (fast det skall ju bli annat nu. hm)

Nej, nej, nej en TD är en sån som springer och snokar före tävlingen och gör OldQ vansinnig för att han inte får göra banan så krokig som han vill :mad:

Dock brukar man kunna lösa problemet med nitiska TD:ar genom att bjuda på grogg (t.ex en dunk "Skogsstjärnan") :devil:

På tävlingsplats är TD en raritet, är oftast ersatt av ÖD (fast det skall ju bli annat nu. hm)

Jag anser att TD, ÖD, MD, VD, och andra dylika förkortningar är samma skrot och korn och dessa hör EJ hemma i Sandlådebanans TR...:angel:

NÄ DU, :devil:
nu måste jag i egenskap av ÖD för aktuella arrangemang komma in och mana till rättning i leden annars vet jag inte vad konsekvenserna kan bli för dom som pratat illa om oss alla som har div förkortningar i våra benämningar.
Här efter ska vi som har dessa benämningar tilltalas med "ALLSMÄKTIGE" och därefter ens titel såsom ÖD/BB/TD.
Att bryta mot denna regel kostar en flaska rosa champagne, för lite enlighet måste vi trots allt ha.

När vi ändå är inne på att följa några av dom röda trådar eller ska vi här kalla dom för "rosa trådar" vi har i denna diskussion så kommer här ett par nya regel som jag faktiskt redan nu tänkte ge er information om.
Denna regel är skapad efter att ha läst tidigare inlägg här och i dessa sett eran önskan om att återigen få uppleva minnena av svunna tider.

TRIV Kap 5 Mom 430 Dressyrprov
Huvudbonad ska vara av typen BOERIHJÄLM, inga undantag accepteras.

Mom 431 Hoppningsprovet
Hjälm ska vara av typen JOFA typ á la 70-tal. Dispens kan sökas för att använda hjälm av typen BOERI. Dispens sökes i samband med anmälan till aktuell tävling.

Mom 432 Uthållighetsprovet
Ryttarens personliga medical card ska vara tryckt på rosa papper.

NÄ DU, :devil:
nu måste jag i egenskap av ÖD för aktuella arrangemang komma in och mana till rättning i leden annars vet jag inte vad konsekvenserna kan bli för dom som pratat illa om oss alla som har div förkortningar i våra benämningar.
Här efter ska vi som har dessa benämningar tilltalas med "ALLSMÄKTIGE" och därefter ens titel såsom ÖD/BB/TD.
Att bryta mot denna regel kostar en flaska rosa champagne, för lite enlighet måste vi trots allt ha.

När vi ändå är inne på att följa några av dom röda trådar eller ska vi här kalla dom för "rosa trådar" vi har i denna diskussion så kommer här ett par nya regel som jag faktiskt redan nu tänkte ge er information om.
Denna regel är skapad efter att ha läst tidigare inlägg här och i dessa sett eran önskan om att återigen få uppleva minnena av svunna tider.

Huvudbonad ska vara av typen BOERIHJÄLM, inga undantag accepteras.

Mom 431 Hoppningsprovet
Hjälm ska vara av typen JOFA typ á la 70-tal. Dispens kan sökas för att använda hjälm av typen BOERI. Dispens sökes i samband med anmälan till aktuell tävling.

Ryttarens personliga medical card ska vara tryckt på rosa papper.

Ja, ja för all del..ursäkta mig Ers Allsmäktiga!

Men glöm nu för all del inte alla undantag och dispenser som kan utfärdas för ovanstående.
TRIV Kap 5 Mom 430:1 Dressyrprov
Om huvudbonad av Boerityp ej står att finna SKALL rosa slingor i hår vara godkänt istället.

Mom 431:1 Hoppningsprovet
Dispens måste åtfölja anmälan.
Om dispens sökes skall ansökan vara inne max 12 timmar innan första start. Dock får ej anmälan göras senare än 48,8 dagar innan första start. Om anmälan inkommer senare anses man ej kvalad. Om anmälan inkommer för tidigt får anmälaren böta åtskilliga kronor till Idasagares sekretariatskaffekassa.

Inga, what so ever, undantag eller dispenser tas/ges för denna regel.

Pink Forever!:banana:

Då vill jag be dig/er att läsa mitt tidigare inlägg (inlägg 404) där jag skriver att jag bestämmer reglerna efter min dagsform. Detta gäller dock inte det jag har skrivit i mitt förra inlägg (inlägg 411) som kommer att gälla. Men detta förutsätter att allt känns rätt vid aktuellt tillfälle.

Sen står det klart och tydligt i mitt TR

........BOERIHJÄLM, inga undantag accepteras.

Det betyder att det är det som gäller och inget mer om det.

Dina regler för dispensansökan köper jag till fullo om nu mitt dagshumör är det rätta.

Dessa regler är således dom som gäller och kommer att gälla men glöm för all del att det finns ingen regel utan undantag.

Efter lite resarch så har jag nu hittat en ny regel

TRIV kap 5 Mom 470

Farlig ridning. Då ridning klassa som en högrisk sport så utdöms 25 straffpoäng för "farlig ridning" till samtliga ekipage där ryttaren är uppsutten. Då varje tillfälle när man sitter till häst innebär en ökad risk ska det därför klassas som "farlig ridning".

Men vänta nu jag vill oxå vara med:DJag passar med Idasagare, resultatansvarig:bow:Oj vilken makt jag får:devil:Referenser finns om det nu skulle behövas:angel:Dessutom brukar vi köra rosa på tävling tom SM:bump:för den som inte vet:cool:Borde räcka som referens annars kan ni ju fråga Betti:rofl: Vill ni ha bildbevis så finns det om ni begär det........

Senast ändrad av en moderator:

Jag vill passa på att ge crazymama goda vitsord och hoppas att hon är välkommen in i gänget. :banana:
Jag tar gärna emot förslag på regler i reultatberäkningen.
Dessa förslag kan utan tvekan presenteras här i denna diskussion som är helt öppen. Och om någon mot förmodan skulle läsa något i resultatberäkningsdiskussionen som inte faller i deras smak så har dom bara läst fel för det som står betyder något helt annat.
Fast allt detta beror helt på vad jag tycker.

Jag vill passa på att ge crazymama goda vitsord och hoppas att hon är välkommen in i gänget. :banana:
Jag tar gärna emot förslag på regler i reultatberäkningen.
Dessa förslag kan utan tvekan presenteras här i denna diskussion som är helt öppen. Och om någon mot förmodan skulle läsa något i resultatberäkningsdiskussionen som inte faller i deras smak så har dom bara läst fel för det som står betyder något helt annat.
Fast allt detta beror helt på vad jag tycker.

Vet inte i vilket mom mitt förslag skulle kunna läggas i men, vad tror du Tasse om lite mutor till dig, mig eller till oss bägge:idea: Då skulle vi ju kunna vara lite snällare i bedömningarna beroende på mutornas storlek och hur man mutar:angel:

Ja, Idasagare och Crazymama är definitivt ämne för parhästar ;)

Man skulle ju tex säga att varje straffpoäng kostar typ 100:- och desto fler straffpoäng man vill "bli av med" desto mer kostar det.

Ett räkneexempel:

Startnr 7 fick 60 straff i dressyren, 4 straff i hoppningen och 20 straff i terrängen + 25 straff (för den farliga ridning som jag i mitt tidigare inlägg sagt att alla kommer att dömas för om dom sitter till häst). Detta ger ju då startnr 7 totalt 109 straff.
Nu vill ju startnr 7 bli placerad och för att hamna bland topp 3 så måste denna hamna på 42 straff. Detta betyder ju att detta ekipage vill "bli av med" 67 straff (109-42). Eftersom varje straffpoäng kostar 100:- så blir det således 100:-*67= 6700:-

Detta skulle då betyda att "protestavgiften" för mutor tar vi INTE EMOT, det anses som osportsligt. Men protester som inlämnas och där avgift för protestbehandlingen betalas, måste vi behandla. Men jag vet ingenting om att vi måste återbetala protestavgiften till dom ryttare som får "rätt" efter sin protest, det har jag inte läst eller hört något om. Sen måste vi samtidigt ställa frågan till om deras protest har "gått igenom" eller inte, vem bestämmer det. JO det gör :bow:ÖD:bow: *that´s me* :banana:

Men för att göra det hela lite snällare så delas protestavgiften upp mellan ÖD/BB/resultatansvariga förutom 10% som går till kostnader för nästkommande tävling med kostnader så som funktionärsfester och planeringsmöten som hålls på diverse tävlingsplatser runt om i världen.

Ett förtydligande.
Inlägget här innan gällande protestavgift och resultatberäkning kommer att finnas i:
TRIV Kap 2 Mom 406 Resultatberäkning

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka