LionQueen
Trådstartare
Bättre när man avlivar grisar eller kalvar för att äta upp dem?
Ja, som du nämner äts de ju upp. Bra grej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bättre när man avlivar grisar eller kalvar för att äta upp dem?
Jovisst, men den enda möjligheten att gå ut och gå är EN grusväg mellan åkrarna efter att ha korsat en trafikerad 90-väg. Det finns ingen skog, inga småvägar eller natur direkt.
Men nu är det i alla fall bestämt att jag flyttar hästen till den här lösdriften, i alla fall 1-1,5 år framåt.
Mycket hästar som äts upp med, en del föds bara för att ätas.Ja, som du nämner äts de ju upp. Bra grej.
Ugh, hästförsök alltså. De avlivade fölen för att kolla på skelettet. Fräscht.
Hur tror du sådant här forskas fram oavsett djurslag? Jag är helt för etiskt korrekta djurförsök (nej, skönhetsprodukter kommer aldrig att ingå där) speciellt om de är till för att ge djuren en bättre tillvaro.
Sedan finns det absolut icke-skönhetsvårdsdjurförsök som aldrig borde ha fått genomföras men hur det än är finns det starka kontrollmekanismer för djurförsök. De är inte tillåtna att genomföra bara sådär, tex måste de godkännas av ett etikråd.
Hej!
Tänkte bara göra en uppdatering.
Jag har aldrig varit emot lösdrift, det var bara denna som jag inte ansåg var så bra för min del. Men jag sätter hästen först självfallet, och hon är en mkt glad o nöjd häst nu vilket även gör mig som ägare lycklig.
Om några månader flyttar vi till världens perfektaste lösdrift med ridbana och jättemkt skog runtomkring.
Önskar det fanns fler lösdrifter i området så att fler fick ha ett liv som min lilla tjej
Vad ska du med ridhus till, till en 1½-åring?Här finns inte så många lösdrifter, och de som finns ligger vid stora vägar och saknar ridbana och ridhus. Enbart en grusväg mellan åkrarna finns att tillgå...
får väl leva med det.
Vad ska du med ridhus till, till en 1½-åring?
Missförstånd från min sida. Men frågan kvarstår på en tvååring. Vad ska man ha ridhus till?Hästen är väl född - 17 hade jag fått för mig, då den gick på ettårsbete förra sommaren?
Missförstånd från min sida. Men frågan kvarstår på en tvååring. Vad ska man ha ridhus till?
Missförstånd från min sida. Men frågan kvarstår på en tvååring. Vad ska man ha ridhus till?
Samma anledning till att man vill ha ridhus öht.