Samsovning, amning - psd; Hur gjorde/tänker ni?

Sv: Samsovning, amning - psd; Hur gjorde/tänker ni?

Kan ju tillägga att om sambon varit ute och festat med sina kompisar sover han på soffan och ingen utav oss röker.

Samma gäller såklart här.

Även jag får till liggamningen när sonen ligger på rygg, men det är sällan han gör det. Mig spelar det ingen roll.

När sonen var liten hade vi "fixat" en liten specialsäng i vår säng. En mjuk med höga kanter som sonen sov i. Finns att köpa någonstans men vi gjorde en egen med hjälp av runda kuddar och filtar.. Jag kunde lätt lyfta honom till mej, amma och sova samtidigt. Sen när han va klar la jag tillbaka honom. Jag kunde ha armen över hans säng utan att nudda honom.

Jag sover rätt lätt och känner mej tryggare med en nyfödd nära. Jag kan inte sova alls om inte bebis ligger nära. Är rädd att rulla över bebis och därför har vi fixat den där sängen..

Hur vi ska ha det nu vet jag inte än.. Sonen sover i sin säng några timmar, sen vill han sova hos mej. Och det kommer gå på vardagarna, men när sambon är hemma så blir det trångt. Bebis kommer nog få sova mer i sin säng än vad sonen gjorde..
En liten tanke vi har är att bygga en egen säng. (sätta ihop tre sängar så vi får en jättestor.)

Senast ändrad:

Vi har en jätte säng på 280 cm men i perioder har jagoch bebisen sovit i ett annat rum på golvet och det större barnet sovit med pappan i vår säng. Vi har ändrat konstellationer säkert tio gånger, vad som helst så att alla sover gott.

Kl. Tack för alla svar!! Vi fortsätter samsova, det verkar som det är det som funkar. Ludvig sover ju fortfarande i vår säng - men just nu sover jag o Amanda i ett annat rum o pappan o L i sovrummet- så det är väl melodin helt enkelt. Jag testade tipset som någon gav om en liten nalle emellan oss i natt o det var ju toppen- hon hamnade på rygg i sömnen när hon släppte bröstet.

Jag har samsovit med båda mina barn. Gör det fortfarande med minstingen på 11 månader.
2 åringen samsov jag med de första 11 veckorna. Han sov först på mitt bröst, sen la jag honom på sidan brevid mig och han hade eget täcke. När han var orolig höll jag i hans händer och snusade honom i pannan, då somnade han om gott. Sen efter de 11 veckorna somnade han gott i sin säng och slutade att äta på natten, sov på sidan även där. Även idag avskyr han att sova på rygg, simma på rygg.
Min 11 månaders har jag sovit med sen hon var 6 månader, innan dess somnade hon hur lätt som helst i sin säng. Och vaknade inte på hela natten.
Men nu snart i ett halvår sover hon mellan mig och pappan, annars får vi ingen sömn. Då vaknar hon jätteofta i sin säng. Hon somnar i sin egen säng, men någon gång på natten så börjas det och då bär jag över henne. Hon ska ligga så nära som möjligt, gärna pilla i mitt hår. Då sover hon resten av natten. Oftas så ligger hon på rygg. Hon behöver väl ha den tryggheten.

Jag tror så länge man har det svalt i rummet och inte klär barnet för varmt så är det nog ingen fara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka