F

ft_lover

tycker de blivit sämre på buke sen det gjordes om.
varför kan det inte bara vara som förut?

En funktion som jag verkligen tycker inte har någon funktion är
"Du måste vänta 60 sekunder inom sökningen"
Är ´GUnnar medveten om hur lång til en minut är vid datorn..
att bara vänta ?! medans man surfar.. skulle det vara så överrallt på internet skulle jag nog sluta sitta helt.. :rofl:
det är grymt irriterande och tycker det borde tas bort helt.
Eller kanske vara 10 sekunder högst.:crazy:

Sv: sämre?

Jag har svarat på den här typen av fråga tidigare, jag gör det igen genom en motfråga, om du gör en sökning efter något och läser om det du sökt efter så har det troligen gått minuter innan du måste göra nästa sökning, hur och var använder du sökningen och drabbas av dessa problem?

Sökningar är en av de saker som gör mest för att sega ner servern, det är därför jag ökat på tiden mellan sökningar.

jag kan svara, även om det inte är något större problem för mig :)

när jag stöter på "vänta 60 sek innan du söker" så handlar det ofta om att jag t.ex. sökt på något i "stora" sökfunktionen, får för många träffar och går in på ett forum för att bara söka i det forumet...

alt. om jag är inne på en anv. profil och väljer att visa alla personens inlägg men inser att jag vill se alla startade trådar istället...

men å andra sidan håller jag inte med TS, en minut är inte så lång tid :D jag använder den till att kolla mailen eller öppna ett nytt bukefönster och läsa en annan tråd sålänge! :)

Men det är en grymt lång minut om man råkade skriva fel eller stava fel eller att den själv aktiverar sökningen...

:D

Däremot tycker jag de 30 sekundrarna för varje inlägg ska kortas ner... Kommer alltid upp att jag har tre eller en sekund innan jag kan skicka... DET är jobbigt!

Det är tillexempel när jag går in på min profil och sen ska gå in på mina inlägg.
Eller när man söker fel eller ändrar sig..

Fast jag förstår inte varför funktionen finns där fortfarande?
Kan väl åtminstone kortas ner !:crazy:

Anlednignen till att funktionen finns där är att sökningar tar väldigt mycket kraft hos servern vilket i sin tur gör att om det görs för mycket sökningar samtidigt så blir Buke segt elelr går i värsta fall ner helt. Så funktionen finns där just för att hindra att det görs för många sökningar på kort tid, det ska alltså inte var för lätt att söka.

KL
Jag hade samma problem i början när tiden var förlängd. Jag löste problemet genom att fundera ca 5 sekunder längre innan jag sökte så att jag sökte på det jag ville veta där det borde stå istället för att göra en för allmän sökning på hela Buke. Problem med felstavning kan enkelt lösas på samma sätt.
Jag tycker numera att fördröjningen är bra för sedan den kom till så låser sig forumet väldigt sällan :bow:.

tack för svaren!
då är det väl helt enkelt att acceptera det bara :) hehe

håller med råkar alltid utför den spärren..

Oftast när man söker efter en tråd och sen ska söka i bara den tråden.

Väldigt ofta när man söker kommer det upp kanske en eller två trådar som inte alls passar in och då får man söka igen på nytt med annat sökord.. Å då är spärren där igen.. Gör man det några gånger kan de ta 5-10 minuter innan man hittar det man verkligen söker.. När det egentligen hade kunnat ta 1.. Å d är lite störande..

Sen händer det ju att man skriver fel men då får man ju skylla sig själv..

Förstår att det underlättar för servern men kanske går att korta ner den till 30 eller 40 sekunder?

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 614
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 218
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 021
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama