Sv: Samma utrustning till alla hästar
nepp, de gör jag inte. mina d-ponnyer är heeelt olika byggda, så de är helt omöjligt för dem att dela sadel. min storhäst som jag hoppas att jag får hem snart kommer också få en egen sadel eftersom att han är mkt större än ponnyerna, + att jag nog kommer behöva en sadel som ger ganska mkt stöd, iaf i början, och de har jag inte på dem sadlarna jag har till ponnyerna!
*Täcken - ponnyerna har ju förstås egna täcken som dem BEHÖVER, alltså stalltäcken, vintertäcken, regntäcken osv... Tävlingstäcken, ländtäcken osv delar dem på, fast jag har några i dubbel uppsättning också, mest för att det är så fint när dem är likadant klädda när man åker iväg med båda två samtidigt
. Den ena drar 115-125 i täcken och den andra 125-135 så de funkar ju att dem delar "fintäcken" som inte sitter på så länge och inte utsätts för haglek eller rullande i boxen...
Storhästen är mkt större, drar nog 145-155 i täcken skulle jag tippa på, så han kommer ju få eget... Oh no, stackars mej som måste shoppa täcken
*Benskydd Dem har varsin uppsättning tävlingsskydd och varsin uppsättning träningsskydd, som jag inte kör emellan dem, däremot har jag massvis av slarvskydd som jag brukar rida med hemma och där blandas det hejvilt
storhästen får väl egna tävlingsskydd + träningsskydd, sen får han använda så mkt som möjligt av ponnyernas hemmaskydd, fast jag lindar mest i alla fall...
*Schabrak Delar dem på... Har ju d-ponnyer så jag har kunnat köpa fullstrl på en del schabrak, så dem kan storhästen också ha.
*Träns Jag är matchingsnörd och den ena hästen har svart och den andra rödbrunt, storhästen ska få mörkbruna grejer, så nej, jag ser till att dem har egna grejer
har ett hemmaträns och ett tävlingsträns till varje häst!
*Bett Ponnyerna har samma strl, så dem delar, funkar bra på ungefär samma bett också. Den stora hästen vet jag inte vad jag ska rida på och jag vet inte bettstrl heller ännu, så jag kan inte svara...
*Förbyglar osv... Har sålt av dem flesta, har sadlar som ligger bra istället. Tycker det är fult med massa grejer
. Ponnyerna går dessutom bäst utan martingal, storhästen har en som jag köpte för ett tag sedan för att den var så snygg