Samma misstag om och om igen!!

Gabbi

Trådstartare
Jag blir tokig. Jag låser ut mig själv vid hundens kvällskiss, om och om igen. Vi har kodlås nere i porten, men koden funkar bara till 21.00, sen måste man ha nyckel med sig. Första gången missade jag att det var så sent, eftersom det var ljust ute, då fick jag låna telefon av en snäll tant med en terrier och ringa upp till pojkvännen som turligt nog var hemma.

Nu tänkte jag precis innan jag gick ut, bäst att kolla att jag har nycklar. Klappade mig på fickan, jodå, nycklar fanns.
Ska gå in igen och inser att det är jobbnycklarna jag har i handen. *suck*

Leta upp stackars förbipasserande, inte ont anande kille som får finna sig i att bli utskälld av Råda medan jag på hans telefon ringer killen som står i duschen.

Jag får skaffa senilsnöre...

Sv: Samma misstag om och om igen!!

Haha..
Jag har gjort samma sak flera ggr när lillan var valp!
Stod utanför porten kl fyra på morgonen och inser att brickan som öppnar porten är inne i lägenheten:crazy:
Har ingen inne som kan öppna heller så det blev till att väcka nån stackars granne med porttelefonen som turligt nog öppnade:rofl:'
En annan gång så var en granne ute med sin valp så då kom jag in tack vare henne...
Skulle behöva ett senilsnöre jag med:D

Haha, som dne gången jag hade kört en bit för att gå friluftsfrämjandets vandringsled med hunden. Jag tog av en nyckel från knippan och låste bilen genom att trycka ner knappen. Sedan såg jag att det var husnyckeln jag hade. Så jag fick promenera hem istället och en arbetskamrat till mamma fick köra mig tillbaka till bilen :D

Jag hade tankarna på en stor dymoremsa i ögonhöjd på dörren;
NYCKLARNA DUMHUVVE!

Heh... Min egen dörr går i baklås när jag smäller igen den. Tre gånger har jag låst mig ute och måst ringa låssmeden för att komma in. Naturligtvis alltid på en lördag/söndag eller sena kvällar. (Extranyckel hos en kompis... näe... :crazy:)

Den fjärde gången, när jag gick till en annan granne (än den vanliga :D) för att låna telefon fick jag reda på att brf:s styrelsemedlemmar har en huvudnyckel som går till alla dörrar.... :cool:

Tre besök a´ca 700kr..... :devil:

Nu har jag en säkerhetsdörr som INTE går i baklås.
Det är dyrt att ha hund!!

Hehe, har hänt mig också... kanske läge att tillverka en extranyckel och hänga på hundhalsbandet?!

Har inte gjort det än men har ångest för att jag ska och särskilt om inte nån är hemma så man får stå där hela natten.

Har i tankarna sett ut en sovplats för mig och hunden utifall att.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka