Samma IP-nummer...

F

Fazer

Jag tycker att det är lite lurigt det här med IP-nummer.
Ingen vet ju hur många som har tillgång till samma nummer t ex.

Tänk om jag sitter på ett "hem" av något slag någonstans där väldigt många har tillgång till samma dator...

Eller sitter på en skola å surfar...

Eller delar bredband med någon...

Att man loggar in från samma nummer behöver faktist inte betyda att man känner varandra eller som många här är snabba att skrika: Nytt nick- gammal användare!!!!

Lite tänkvärt i dessa tider då det är lite stridigheter på gång...:idea: :idea:

Sv: Samma IP-nummer...

Nu kommer ju denna tråden då flyttas till "Datorer" fortare än en häst fiser, men jag håller med, jag är verkligen förvirrad vad det gäller allt detta runt nummer och hur man söker dem.

Men men, det kanske är bättre att vara ovetande.

Användare här på buke ser inte IP nummer så när vanliga användare skriker att det är: "Nytt nick- gammal användare!!!!" så är det för att den nya avslöjar sig om en gammal användare... ;)

För övrigt så avslöjar IP nummer mer än vad folk verkar tro :)

Jag tycker att det är lite lurigt det här med IP-nummer.
Ingen vet ju hur många som har tillgång till samma nummer t ex.

Tänk om jag sitter på ett "hem" av något slag någonstans där väldigt många har tillgång till samma dator...

Eller sitter på en skola å surfar...

Eller delar bredband med någon...

Ett hem för buk-o-holics?;) :rofl: :rofl:

(Har för mig att det stod nånstans i en tråd där detta kom upp att man i så fall kunde kontakta Gunnar och meddela detta, i fall det uppstod problem. Ska leta och se om jag hittar det...)

Ha användarlogin så blir det lättare om det är fler som delar på en dator. Förutsatt att det är knutet till person.

/V

Användare här på buke ser inte IP nummer så när vanliga användare skriker att det är: "Nytt nick- gammal användare!!!!" så är det för att den nya avslöjar sig om en gammal användare... ;)

Berätta vad som kan avslöjas:bump: Nyfiken!!

Är totalt insnöad på hästar vet du! Så datorer vet jag inget om, förutom hur man får igång den och av den i stort sett!!

För att inte tala om datorer som står på bibliotek.
Hur många hundra eller tusen har då tillgång till samma ip-adress?

För att inte tala om datorer som står på bibliotek.
Hur många hundra eller tusen har då tillgång till samma ip-adress?

Precis!!
Tycker nog att de moderatorer m fl. som antar en massa om olika nick ska vara lite mer försiktiga i vissa lägen.

Det är vi. Rörliga ip-nummer gör att det är omöjligt att veta nåt bestämt utan då kan vi bara säga att det "är inte uteslutet att det nya nicket är identiskt med det gamla nicket, de använder iaf samma bredbandsleverantör". (Vilket är en av de saker man kan ta reda på utifrån ett ip-nummer.)

Men när ett ip-nr använts av sex olika nick där alla råkat bannas dan innan nästa skapades, förutom ett (som i en tråd antytts vara flickvän till det första bannade nicket) så är det svårt att inte dra slutsatser.

Äh, vem behöver IP? Om bannade vore lite smartare skulle de förmodligen kunna komma tillbaka utan att nån kände igen dem - men få av dem verkar fatta att de behöver byta uppförande eller åtminstone skrivsätt.

Precis. Om man inte har några misstankar om ett nick så finns det ju ingen anledning att kolla upp det.

Det finns flera sätt att byta ip själv eller använda mjukvara som gör det, så att varje gång du loggar in på Buke har du ny IP.:devil:

Nu kommer ju denna tråden då flyttas till "Datorer" fortare än en häst fiser
Jag vill för tydlighetens skull påpeka att hästen ingalunda hade kolik, jag har haft mycket viktiga åtaganden på jobbet.

För ytterliggare övrigt är det bara "behöriga" personer som har tillgång till inläggens IP-nummer.

Precis. Om man inte har några misstankar om ett nick så finns det ju ingen anledning att kolla upp det.
Vilket för oss osökt till första inlägget...
Lite tänkvärt i dessa tider då det är lite stridigheter på gång...:idea: :idea:
Mer tänkvärt vore kanske att upphöra med stridigheterna. Det blir liksom så fel när man påstår att "bråket beror på att min kontrahent slog tillbaka!"

Nu fes hästen!

Men det där är ju det mest misstänkta sättet av alla. Säg att du blir bannad, sen kommer en Ride off vars IP visar sig gå till Yttre hebriderna - det kallar jag sannolikhet gränsande till visshet att det är du;)

Jag kan lova dig att det finns mycket sofistikerade program som inte avslöjar ett skit om varifrån ip-t kommer. Det finns tex. programsviter som får det att se ut som om användaren sitter på det egna NAT-nätet och sånt kan driva vilken forumadministratör som helst till vansinne. Vill man vara riktigt elak går man in i adminpanelen och byter lösenord och sätter sig själv som admin, och bannar den verkliga admin, eller helt sonika stänger av forumet och loggar ut och sen är det bara att börja om från början för den stackars admin.

Det här är bara några sätt men jag kommer aldrig att lära ut hur man gör för jag är ingen elak människa, om ingen trampar mig på tårna först vill säga.;)

Det finns flera sätt att byta ip själv eller använda mjukvara som gör det, så att varje gång du loggar in på Buke har du ny IP.:devil:

Jo det är ju till och med ganska lätt att skaffa sig en fejkad mac-adress...

Men varför skulle man vilja det?

Bäst är ju "ba-ad-ba-ad-be-ef" :rofl:

Det är riktigt, fortsätt du att jobba på din självpåtagna image som bukes farligaste hacker;)

Du vet inte ett skit om vad jag har för kunskaper eller vem jag är, om jag har flera nick och i så fall vilka. Du vet inte heller vad jag har för bekantskapskrets och vad vi kan ställa till med, och det ska du vara tacksam över.

Det enda jag vet är att jag en gång läste en tråd där några datorkunniga bukare skärskådade dina hot. Det räcker.:D

Jag sitter ju inte på all kunskap själv för i vårat "lilla" gäng har var och en sitt specialområde och jag blev faktiskt uppmanad att inte svara nåt mera i den tråden.

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka